Disks onduidelijk

Vragen over Mint Tools
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Disks onduidelijk

Berichtdoor JosVa » Wo 15 Feb 2023, 15:53

Als ik mijn Windows Lumia 650 RM1152 mobiel via USB aansluit op de PC onder Mint v21.1 zie ik die op mijn beeldscherm en in de persoonlijke map wel verschijnen en is per muisklik ook te openen. Maar in Disks verschijnt die niet. Ik kan dan wel de 15Gb opslag openen en gebruiken maar Mint toont mij technisch gezien niet alles.
Als ik een andere USB opslag aansluit of verwijder werkte het wel meteen en correct in Disks en beeldscherm.
Wat doe ik fout?
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 770
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Disks onduidelijk

Berichtdoor emvedeesje » Wo 15 Feb 2023, 16:42

Dat is hier net zo met een Android toestel, je doet dus niets fout.
Er zal wel ergens een reden voor zijn...
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Disks onduidelijk

Berichtdoor stegiman » Wo 15 Feb 2023, 22:15

Het heeft ook voor een deel te maken dat sommige usb-stick niet goed om kan met usb 3.0 (ook al is dat een 3.0 usb-stick)
Mogelijk heeft dat met wattage van de usb poort te maken.
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: Disks onduidelijk

Berichtdoor JosVa » Do 16 Feb 2023, 09:41

Intussen Mint v20 en W7 ook losgelaten op de USBv2 verbinding en kijk: dezelfde problemen. Problemen? Nou ja en nee. Ik kan alles wat nodig is op het Windows mobiel via de PC. Alleen toont die zich niet herkenbaar in Mint noch Windows in de hardware tools. In W7 maakt ie er zelfs een op een mobiel lijkend (nog nooit gezien) icoon genaamd lumia 650 voor aan. Na aanklikken daarvan werkt alles weer basic in balkjes zoals gewend. Er zal wel wat extra's in geprogrammeerd zijn om het mobiel (of hun markt) veilig te stellen?
Op internet vind je ook heel wat items als je daarop zoekt. Op >> https://www.makeuseof.com/tag/fix-usb-d ... ort-linux/ krijg je pagina's vol info via de terrminal. Het commando ~$ dmesg | grep -i USB vindt mijn lumia 650 zelfs nog als die al en tijdje niet meer verbonden is met de PC.

Terug naar “Mint tools”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten