oude driver software installeren vanaf cd

De plek voor je tutorials en howto's
Javan
Nieuweling
Nieuweling

oude driver software installeren vanaf cd

Berichtdoor Javan » Ma 24 Aug 2015, 16:06

Heb dezer dagen Linux Mint 17.2 32 bits op oude Pc ge'installeerd en er daarbij voor gekozen het onveilige W' XP te verwijderen. Ben een ervaren Pc gebruiker, sinds tweede helft tachtiger jaren, zoals ik ook een ervaren chauffeur ben, maar dat maakte van mij geen automonteur. Zo had ik ook nog nooit iets in een bios veranderd, maar moest nu wel om de bootvolgorde van mijn stations te wijzigen, eerst voor installatie van Linux en vervolgens de opstartvolgorde van de HD's om dit besturingssysteem 'uberhaupt aan de praat te krijgen. OK, tenslotte allemaal gelukt.
Echter .....
1) nu krijg ik de melding dat de CPU onder rendering mode draait, daardoor vermoedelijk te zwaar is belast en de Pc daardoor langzaam wordt
en
2) ik heb geen geluid.
Nu neem ik aan dat ik oude drivers voor de grafische kaart (Matrox Parhelia) resp. voor de 4.1 geluidsset (Creative) vanaf de betreffende cd's moet installeren. Na invoer van de cd's gebeurt er niets en na uren speuren heb ik nog geen idee hoe ik deze installatie gedaan moet krijgen.

Wie helpt me op weg?
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Re: oude driver software installeren vanaf cd

Berichtdoor Wilfried1954 » Zo 30 Aug 2015, 18:18

Voor het geluid weet ik geen oplossing. Echter de rendering mode heb ik al gezien in virtual machines als je Linux Mint Cinnamon draait. Als je uitlogt (ctrl + alt + backspace) heb je een knop waar je kan kiezen tussen Cinnamon en Cinnamon rendering mode. Als je dan het eerste kiest zou het probleem opgelost moeten zijn.
Linux Mint 17.1 en 18.1 Mate 64 bit
Greenhorn
Senior
Senior

Berichtdoor Greenhorn » Zo 20 Sep 2015, 15:33

Heb je niet een te zware versie van mint geinstalleerd, je zou het eens met een lichtere versie kunen proberen zoals XFCE bijvoorbeeld.
nomko

Berichtdoor nomko » Ma 28 Sep 2015, 13:48

Greenhorn schreef:Heb je niet een te zware versie van mint geinstalleerd, je zou het eens met een lichtere versie kunen proberen zoals XFCE bijvoorbeeld.

En hoe weet jij welke versie de vraagsteller heeft geinstalleerd?
Greenhorn
Senior
Senior

Berichtdoor Greenhorn » Zo 25 Okt 2015, 16:01

in zijn 2e post schrijft hij dat hij cinnamon in de rendering mode kan zetten. lijkt mij dan wel duidelijk dat cinnamon geinstalleerd is.
nomko

Berichtdoor nomko » Zo 25 Okt 2015, 16:46

Greenhorn schreef:in zijn 2e post schrijft hij dat hij cinnamon in de rendering mode kan zetten. lijkt mij dan wel duidelijk dat cinnamon geinstalleerd is.

Goed lezen, de vraag werd gesteld door Javan, niet door Wilfried. En javan heeft het nergens over een desktop omgeving....

Terug naar “Tutorials / Howto's”