Na update geen mail meer kunnen verzenden met thunderbird

De plek voor je tutorials en howto's
Greenhorn
Senior
Senior

Na update geen mail meer kunnen verzenden met thunderbird

Berichtdoor Greenhorn » Zo 30 Aug 2015, 13:16

Na een update stootte ik op een probleem dat ik met thunderbird geen mail meer kon verzenden echter wel ontvangen.

na wat gepuzzel kwam ik er dan toch uit, dit heeft te maken met de beveiliging van de server oftewel Diffie-Hellmann exchange.

Wil niet zeggen dat dit bij iedereen lukt maar proberen kun je het in iedergeval.
Ga naar account instellingen > uitgaande server> en kies dan je email account die niet werkt.
ga naar bewerken en speel daar eens met verbindings beveiliging bv. naar "geen" in te stellen, en verstuur dan een testmail.

mocht dit allemaal niet lukken dan kun je het beste, je komplete email kopieren naar b.v. een usb stick of dergelijke ( zoals ik al eerder in het forum heb geschreven)en dan thunderbird downgraden naar een oudere versie en alles weer nieuw terug zetten dan werkt het ook weer.
let er dan wel op dat je bij het installeren van updates niet thunderbird meeneemt dan heb je namelijk weer het zelfde probleem.

wanneer deze bug gerepareerd word door mozilla is op dit moment nog niet bekend.

greenhorn

Terug naar “Tutorials / Howto's”