Linux Mint Petra

Nieuws van Linuxmint.com
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Linux Mint Petra

Berichtdoor Arie » Zo 10 Nov 2013, 13:21

Het testen van de iso's is begonnen :

http://community.linuxmint.com/iso
Mr. B
Held
Held

Re: Linux Mint Petra

Berichtdoor Mr. B » Zo 10 Nov 2013, 15:39

Yep, het lijkt er ook op dat ze alle versies in 1 keer willen uitbrengen wat volgens mij voorheen nog niet het geval was. Normaal moesten de Xfce en KDE Mint gebruikers ietsje langer wachten op een nieuwe uitgave.
bas
Guru
Guru

Berichtdoor bas » Zo 10 Nov 2013, 19:40

Klopt dit is eerder nog niet het geval geweest.
Acer Aspire 5749: Linux Mint Debian Edition Cinnamon

dropbox

Twitter @bdekruijf

Afbeelding
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Di 12 Nov 2013, 16:08

De 1e RC's zijn afgekeurd. Wat me opvalt is dat ze nu Beta's genoemd worden

Mr. Dude
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Mr. Dude » Di 12 Nov 2013, 16:43

Lijkt erop dat ze een stapje terug doen. In principe heb je eerst een Beta, daarna pas een Release Candidate.
Logica brengt je van A naar B, met fantasie kom je overal!
bas
Guru
Guru

Berichtdoor bas » Di 12 Nov 2013, 17:34

Ze hebben inderdaad nog nooit eerder Beta neer gezet bij de test iso's, misschien heeft het een speciale reden.
Misschien dat Mr. B hier antwoord op kan geven.
Acer Aspire 5749: Linux Mint Debian Edition Cinnamon

dropbox

Twitter @bdekruijf

Afbeelding
Mr. B
Held
Held

Berichtdoor Mr. B » Di 12 Nov 2013, 20:55

Geen idee daar ik al geruime tijd niet meer op irc vertoef dus ik heb er verder niks van kunnen vernemen. Voor wat betreft het testen zelf, dat heb ik ook al een tidje achter me gelaten.
Mr. B
Held
Held

Berichtdoor Mr. B » Di 12 Nov 2013, 21:02

Mr. Dude schreef:Lijkt erop dat ze een stapje terug doen. In principe heb je eerst een Beta, daarna pas een Release Candidate.

In principe heb je eerst de Alpha releases dan Beta en RC en dan de Final bij de meeste distro's.Mint heeft nooit aan Beta releases gedaan maar altijd eerst een RC en dan de Stable/Final release.

Verder blijf ik het vreemd vinden daar de eerder geposte ISO's er ook nog staan en die hebben geen afgekeurde status.......
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Vr 15 Nov 2013, 21:38

Mint 16 Cinnamon en MATE RC zijn gereleased

http://blog.linuxmint.com/?p=2477
http://blog.linuxmint.com/?p=2485

Wel vreemd dat de beta's afgekeurd zijn en er nu opeens RC's zijn
Mr. B
Held
Held

Berichtdoor Mr. B » Za 16 Nov 2013, 01:19

Er zijn in feite nooit Beta's geweest, de iso's hebben waarschijnlijk per ongeluk een verkeerde benaming gekregen. Het zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurd.

Nu wil ik verder niet negatief zijn tegenover Mint en het team daar maar ik vind het de laatste tijd er wel een beetje slordig aan toe gaan.

Eerst lekt er iemand een "alpha" of zeg developers iso van Mint 16 Cinnamon op het internet via reddit die in eerste instantie helemaal niet vrijgegeven mocht worden. Daarbij deden de personen die een link naar de iso postten op Reddit zich voor alsof ze de ontwikkelaars waren van Mint wat dus niet het geval was zover ik weet.
Dit was geheel Clem zijn fout om een link openlijk te posten op IRC kreeg ik te horen via Oscar799, nadat er een topic verscheen met een link naar Reddit waar de link van de iso stond, op het Internationale forum waarop ik ingehaakt heb en ervoor zorgde dat dit topic snel weer verdween. Puur om te voorkomen dat mensen juist die iso zouden gaan downloaden, terwijl er nog grove bugs in zaten, en dus Mint in een slecht daglicht zouden kunnen zetten door klaag-reviews te schrijven op blogs, sociale netwerken etc..

Nu zijn er mensen die daar helaas anders over denken en dus niet echt veel geven om Mint zelf naar mijn mening gezien de reacties die ik kreeg toen ik mijn mening deelde over het vooval van die "gelekte" iso.
Maar goed, dat is geweest nu maar het veranderd niks aan het feit dat er slordig gewerkt wordt vanuit het Mint team en wordt wederom bewezen dat een nieuwe release, RC of Final iso, gewoonweg gepusht wordt.
Clem blijkt de iso's zelf thuis al getest te hebben voor ze geupload worden naar de community site/server voor het testteam, dit heeft hij mij een keer verteld op IRC.

Ik vraag me daarom ook af wat voor een nut het nog heeft om een testteam te hebben wat niet echt de kans krijgt om de iso's uitgebreid te testen als hij ze al getest heeft en ze toch door pusht als release......
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Za 16 Nov 2013, 16:44

Live sessie werkt niet op Asus EeePC900, zowel de gewone als de compatibility mode.
*buntu 13.10, openSUSE 13.1, Debian stable / testing, Mint tot 15, SolydXK werken wel perfect ( GNOME, KDE, Xfce, Lxde, Cinnamon, MATE )
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Zo 17 Nov 2013, 01:24

MATE live sessie werkt wel, probleem zit dus in Cinnamon.

Ik krijg het vermoeden dat Cinnamon stukken zwaarder is dan KDE. Op mijn 9 jaar oude laptop draait SolydK ook stukken beter dan LMDE Cinnamon
Mr. B
Held
Held

Berichtdoor Mr. B » Zo 17 Nov 2013, 02:24

Wat zou er zwaarder moeten zijn aan Cinnamon?

Ik heb 'm hier draaien vanaf een live usb stick en is volgens mij een stukje lichter geworden: 156MB na het laden van de desktop.
Cinnamon zelf gebruikt tussen de 29 en 34MB geheugen volgens de systeem monitor op deze acer netbook (1GB RAM).

Dat het nu een stukje lichter is, is omdat Cinnamon nu op z'n eigen benen staat als desktop omgeving en niet meer leunt op Gnome 3 backend als ik het goed begrepen heb.
Gnome 3 daarentegen is behoorlijk zwaar geworden met name de Gnome 3.10 versie: 378MB verbruikt ie in totaal aan geheugen na het laden van de desktop op mijn netbook, dat is zeker zo'n 150 tot 160 MB meer in vergelijking met KDE.......

Ik denk dus dat er iets anders niet goed zit aangaande je Asus EeePC900 en de Cinnamon editie. Kan ook zijn dat de usb stick niet goed "gebrand" is als je die eentje hebt gebruikt. Ik heb zoiets zelf namelijk een keer aan de hand gehad.
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Zo 17 Nov 2013, 23:11

Mr. B schreef:Ik denk dus dat er iets anders niet goed zit aangaande je Asus EeePC900 en de Cinnamon editie. Kan ook zijn dat de usb stick niet goed "gebrand" is als je die eentje hebt gebruikt. Ik heb zoiets zelf namelijk een keer aan de hand gehad.

MATE en Kwheezy draaien prima vanaf de live usb ( zelfde stick die voor Cinnamon gebruikt is )
"branden" doe ik altijd met dd, dat werkt het beste
Als ik van de week tijd heb ( ben bezig met extra installs voor de NLLGG dag ) probeer ik Cinnamon nog een keer
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Do 28 Nov 2013, 18:20

MATE en Cinnamon zijn goedgekeurd voor stable release

Terug naar “Linux Mint Nieuws”