Software Menu

Suggesties voor Linux Mint?
Cornelis
Nieuweling
Nieuweling

Software Menu

Berichtdoor Cornelis » Wo 22 Jul 2015, 19:54

Mij valt op dat ik vaak aan het zoeken ben, waar de software staat.
OOk bij het verwijderen daarvan, ben ik vaak aan het zoeken.
Daarom mijn suggestie, alle software die geinstalleerd word, komt
op één plaats te staan.
In de map Software, te vinden, onder Menu.
nomko

Re: Software Menu

Berichtdoor nomko » Do 23 Jul 2015, 08:19

Cornelis schreef:Mij valt op dat ik vaak aan het zoeken ben, waar de software staat.
OOk bij het verwijderen daarvan, ben ik vaak aan het zoeken.
Daarom mijn suggestie, alle software die geinstalleerd word, komt
op één plaats te staan.
In de map Software, te vinden, onder Menu.

Ik begrijp even niet waar je het over hebt. Waar zoek je naar software?
Map Software?? Waar heb je die voor nodig?

Weet je wel hoe je software moet verwijderen onder Mint? En software, bedoel je applicaties??

Geen idee wat jij met deze bericht wilt.....
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Do 23 Jul 2015, 11:55

Ik denk dat Cornelis bedoeld als suggestie, dat een applicatie al zijn data en andere bestanden op 1 specifieke plaats zou moeten zetten zodat bij het verwijderen ervan alle data gemakkelijk manueel kan worden verwijderd.

Als dat de vraag / suggestie is dan kan ik alleen maar antwoorden dat dit de verantwoordelijkheid is van de softwareauteur en niet van het besturingssysteem. Het besturingssysteem start alleen een software (applicatie) en die software doet wat de auteur heeft geschreven. De meeste softwares maken in je home folder een hidden folder aan met de naam van de software en zetten daar hun bestanden en gegevens in. Na verwijderen van de software kan je die folder gewoon manueel verwijderen.

mvg, Wilfried
Linux Mint 17.1 en 18.1 Mate 64 bit
nomko

Berichtdoor nomko » Do 23 Jul 2015, 15:08

Wilfried1954 schreef: dit de verantwoordelijkheid is van de softwareauteur en niet van het besturingssysteem. Het besturingssysteem start alleen een software (applicatie) en die software doet wat de auteur heeft geschreven. De meeste softwares maken in je home folder een hidden folder aan met de naam van de software en zetten daar hun bestanden en gegevens in. Na verwijderen van de software kan je die folder gewoon manueel verwijderen.

Inderdaad! Mee eens!

Terug naar “Suggesties”