Voorstel voor testers

Help mee in het promoten van Linux Mint en/of Linux Mint Nederland en Vlaanderen
Jan-G
Junior
Junior

Voorstel voor testers

Berichtdoor Jan-G » Do 01 Aug 2013, 11:51

In het forum "Stel je even voor" heb ik pas laten weten dat ik een eenmanszaak in Linux computers ben gestart.
In een ander topic las ik dat diverse bedrijven daar inmiddels mee gestopt zijn.
Dat laatste is niet zo vreemd, de markt is klein en de marges zijn laag.
Voor mij is de eenmanszaak naast een fulltime baan vooral (nog) hobby, daarom kan het.

Ik heb een voorstel op de website geplaatst voor mensen die Linux willen testen op computers en vooral laptops.
Omdat laptops nou eenmaal niet zonder Windows te koop zijn betalen we dus ook voor dat besturingssysteem.

Voor mensen die willen testen bied ik laptops aan tegen inkoopprijs.
Op die manier betaal je niet (of niet volledig) voor de Windows-versie en kan ik samen met testers een 100% Linux-vriendelijk assortiment samenstellen.

De informatie staat op http://www.plain-ict.nl/help-mee/

Groetjes,

Jan
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Re: Voorstel voor testers

Berichtdoor Arie » Do 01 Aug 2013, 12:09

Jan-G schreef:Omdat laptops nou eenmaal niet zonder Windows te koop zijn betalen we dus ook voor dat besturingssysteem.

Bij BTO kan je al jaren laptops zonder OS kopen, windows is daar een optie

http://www.bto.eu/html/configureer.asp? ... 79&lang=nl
Jan-G
Junior
Junior

Berichtdoor Jan-G » Do 01 Aug 2013, 12:37

Hallo Arie,

Ik kan natuurlijk niet achter de schermen kijken bij BTO maar groothandels leveren nooit laptops zonder besturingssysteem.
Dat weet ik al vanaf 1999 toen ik bij een computerzaak werkte.
Ook nu kan ik geen enkele groothandel vinden waar laptops zonder besturing worden verkocht.

Ik kan natuurlijk laptops zonder Windows verkopen, dan haal ik Windows er zelf vanaf. Afhankelijk van de inkoopprijs kan ik de marge verlagen en zo een laptop verkopen zonder besturingssysteem tegen een lagere prijs.
Hoe dan ook, ik hoop dat ik een manier kan vinden waarbij iedereen voordeel heeft, zowel ik als ervaren linuxgebruikers als overstappers.

UPDATE: ik zie dat BTO zelf laptops assembleert onder het eigen merk. Dat is inderdaad een andere situatie als laptops inkopen van andere bekende fabrikanten.

Groetjes,

Jan
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Do 01 Aug 2013, 20:18

Ik weet niet hoe het bij BTO zit, ik kan ook niet achter de schermen kijken ;)
Waar ik bij Linux gebruikers wel behoorlijk ziek van wordt is dat ze roepen dat er geen PC's / Laptops / Netbooks zonder Windows geleverd kunnen worden terwijl dit absoluut niet waar is.

Ik weet ook dat sommige zaken meer rekenen voor een laptop zonder Windows. Op zich begrijpelijk : HP besteld bv 30.000 laptops met Windows. Ze hebben dan een grootverbruikerskorting, laptop kost weinig, OS ( Windows ) kost ook weinig ( €30 of €40 meestal )

Daar komt nog eens bij dat de zaken die wel de moeite namen om computers / laptops / netbooks zonder Windows te leveren als te duur afgeschilderd werden op sommige fora ...

Ik ga zo een link naar je site op mijn blog zetten
Jan-G
Junior
Junior

Berichtdoor Jan-G » Do 01 Aug 2013, 21:53

Hallo Arie,

Leuk dat je een link wilt plaatsen.
Ik weet het blog adres niet maar als je dat geeft kan ik wellicht ook een link naar jou maken.
Ik ben bezig met een onderliggende pagina met zinvolle links voor Linuxgebruikers of overstappers.

Ik ken je overigens nog van een aantal jaar geleden toen ik ook in Rozenburg woonde, ongeveer twee straten verderop.
We hadden toen bijna een ontmoeting die niet doorging maar de reden weet ik niet meer.
Leuk om te zien dat je jaren later nog steeds Linux Mint fan bent!

Laat me je blogadres even weten dan ga ik die op mijn website plaatsen als je dat goed vindt uiteraard.
Ik ben het verder met je eens dat er in de Linux-wereld soms teveel gezeurd wordt over dingen die niet kloppen of niet relevant zijn.
In die zin steun ik ook elk initiatief waarbij gebakken lucht wordt uitgelicht en vooral beginnende Linux gebruikers een eerlijk beeld krijgen van wat Linux (en alles er omheen) is.

Groetjes,

Jan
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Vr 02 Aug 2013, 13:47

Jan-G schreef:Hallo Arie,

Leuk dat je een link wilt plaatsen.
Ik weet het blog adres niet maar als je dat geeft kan ik wellicht ook een link naar jou maken.

http://ariedejonge.wordpress.com
Jan-G schreef:Ik ben bezig met een onderliggende pagina met zinvolle links voor Linuxgebruikers of overstappers.

Ik ken je overigens nog van een aantal jaar geleden toen ik ook in Rozenburg woonde, ongeveer twee straten verderop.
We hadden toen bijna een ontmoeting die niet doorging maar de reden weet ik niet meer.

Ik zou het ook niet weten, de enige in de buurt was een gezin met 2 kinderen, hele gezin toen op Ubuntu gezet ::) ::)
Ook nog wat andere "klantjes" gehad in het dorp, maar dat was in een andere wijk.

Terug naar “Promotie”