Marktplaats

Help mee in het promoten van Linux Mint en/of Linux Mint Nederland en Vlaanderen
Jan-G
Junior
Junior

Marktplaats

Berichtdoor Jan-G » Di 08 Dec 2009, 14:00

Hey,

Ik heb enkele Mint advertenties op Marktplaats gezet, waarvan 1 tegen betaling met website vermelding.
Dat is dan meteen mijn donatie deze maand :-)
Hoop dat het een beetje extra publiciteit oplevert.

Jan
Jan-G
Junior
Junior

Advertentie

Berichtdoor Jan-G » Wo 09 Dec 2009, 16:39

Dit is mijn huidige advertentie op marktplaats onder contacten en berichten > advies en oproepen

Hallo iedereen,

Dit is geen computer advertentie maar wel een wake-up call...Deze advertentie kan je geld en heel veel hoofdpijn besparen.

Als je problemen hebt met je pc zoals virussen en spyware en een vertragend systeem, kijk dan eens naar het huidige Linux.
Vrijwel iedereen gebruikt Windows omdat er geen alternatief bekend is bij de massa.

Het is inmiddels zover ontwikkeld dat het erg makkelijk in gebruik is, mooi, zeer stabiel en gratis. Je heb géén last van bovenstaande problemen en het is in de Nederlandse taal. Super veilig, geen virussen of spyware en geen vertragend systeem.

In Nederland zijn al duizenden mensen overgestapt op Linux, wereldwijd miljoenen...Veel netbooks en mobile telefoons draaien op Linux...

Een voorbeeld van een top-besturing op je computer is Linux Mint

* Geen virussen, spyware, adware en trojan horses
* Een virusscanner is overbodig
* Geen dichtslibbend en een daardoor vertragend systeem
* Totaal onderhoudsvrij (niet meer opschonen en defragmenteren)
* Stabiel: nooit meer met je PC naar de reparateur
* Snel, ook op oudere computers
* Erg mooi en gebruiksvriendelijk
* Oneindig veel mogelijkheden
* Makkelijk te installeren (slechts een aantal simpele muisklikken)
* Automatische hardware herkenning (printers en scanners soms handmatig installeren)
* Direct internet, hyves, msn, filmpjes kijken, muziek downloaden en luisteren...
* Gratis Officepakket, compatibel met MS Office (word, excel, powerpoint e.d)
* Steeds meer mooie gratis games
* Automatische updates
* Het is gratis !

Kijk op www.linuxmint.com en vraag info om je heen als je iets niet begrijpt, of stuur mij een mailtje. Nederlandse ondersteuning: www.linuxmint-nl.org

Linux wordt grotendeels ontwikkeld door vrijwillige programmeurs over de hele wereld. Het is open source software. Om die reden gaat de ontwikkeling razendsnel en worden eventuele problemen direct gevonden en verholpen. Naast Linux Mint zijn er diverse andere Linux systemen waaronder Mandriva, Suse, Fedora. Allemaal gelijkwaardig, gratis en eenvoudig te installeren.

Het is echt onnodig om nog langer Windows te gebruiken met alle problemen van dien...

Kijk er eens naar...je hebt er uitsluitend voordeel aan.

www.linuxmint.com

Als dit ondeugelijk is of als er betere ideeën zijn reageer dan hier...Ik wil echt zoveel mogelijk promoten en het mag best wat geld kosten...
midas
Held
Held

Re: Marktplaats

Berichtdoor midas » Wo 09 Dec 2009, 17:34

Hartstikke mooi gedaan hoor Jan! Nu maar afwachten of er reacties komen :)
racingbones
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor racingbones » Ma 06 Aug 2012, 13:37

Goede advertentie. Het zal mensen die twijfelen misschien wel over de streep trekken.
Compaq Presario CQ60 met Linux Mint 13 Mate
chief
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor chief » Ma 06 Aug 2012, 21:48

wat ik heel veel hoor; ΅iets wat gratis is, kan nooit goed zijn." waar is het addertje?
ben het niet eens met die uitspraak maar ik begrijp het wel.
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Di 07 Aug 2012, 00:06

Het " addertje " is dat je geen officiele support hebt, maar hulp op fora ( zoals hier ) en bij vrienden / kennissen moet zoeken.
Linux werkt gewoon heel erg goed. Een enkele printer niet maar dat worden er ook steeds minder, steeds meer fabrikanten ondersteunen Linux.

En heb je een programma waar geen goede Linux vervanger voor is heb je 3 mogelijkheden :

1 dualboot, kiezen tusssen windows en Linux tijdens het opstarten
2 virtualbox, windows draait dan in een virtuele PC binnen Linux
3 WINE, een programma om windows programma's rechtstreeks in Linux te draaien ( werkt overigens niet met ieder windows programma )
nomko

Berichtdoor nomko » Di 07 Aug 2012, 18:38

wat ik heel veel hoor; ΅iets wat gratis is, kan nooit goed zijn." waar is het addertje?
ben het niet eens met die uitspraak maar ik begrijp het wel.

Hoe vaak ik iets gekocht heb en niet deugde.... Dergelijke uitspraken vallen onder de noemer onzin!

Het " addertje " is dat je geen officiële support hebt, maar hulp op fora ( zoals hier ) en bij vrienden / kennissen moet zoeken.

Echter is het niveau van hulp en kennis op dergelijke forums vele malen beter dan op een officiële support site of forum. Meeste helpdesks werken met standaard formulieren en vragen waardoor de werkelijke kern van het probleem niet goed of tijdig ontdekt wordt waardoor de geboden hulp ondermaats is.

Linux werkt gewoon heel erg goed. Een enkele printer niet maar dat worden er ook steeds minder, steeds meer fabrikanten ondersteunen Linux.

Voor printers geldt nog steeds: koop een merk wat goed ondersteund wordt out-of-the-box. Zo voorkom je een hoop ellende.

En heb je een programma waar geen goede Linux vervanger voor is heb je 3 mogelijkheden :
1 dualboot, kiezen tusssen windows en Linux tijdens het opstarten
2 virtualbox, windows draait dan in een virtuele PC binnen Linux
3 WINE, een programma om windows programma's rechtstreeks in Linux te draaien ( werkt overigens niet met ieder windows programma )

En dan geef je iedereen die met Linux wil werken een uitstekende excuus om toch maar weer verder te gaan met Windows: .....als ik dan toch Windows moet installeren om die programma werkende te krijgen, waarom moet ik dan overstappen op Linux.....
Er zijn voldoende alternatieven voor Windows programma's onder Linux. Soms vind je ze direct, soms moet je even zoeken. Ik heb tot op heden nooit problemen ondervonden hiermee.
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Di 07 Aug 2012, 18:57

Helaas ben ik het met je laatste opmerking niet eens,

Voor Mapsource, een programma voor je GPS is helaas geen Linux vervanger, het werkt wel onder wine.
Voor bcTool+, een programma om je radioscanner te programmeren en te bedienen vanaf de computer is ook geen Linux vervanger, deze werkt niet onder wine.

Het zijn dan weliswaar geen alledaagse programma's maar als je ze gebruikt loop je toch tegen dit " probleem " aan
nomko

Berichtdoor nomko » Wo 08 Aug 2012, 08:24

Arie schreef:Helaas ben ik het met je laatste opmerking niet eens,

Voor Mapsource, een programma voor je GPS is helaas geen Linux vervanger, het werkt wel onder wine.
Voor bcTool+, een programma om je radioscanner te programmeren en te bedienen vanaf de computer is ook geen Linux vervanger, deze werkt niet onder wine.

Het zijn dan weliswaar geen alledaagse programma's maar als je ze gebruikt loop je toch tegen dit " probleem " aan

Ik kijk naar alledaagse programma's. Op enkele "exotische" programma's na, zoals wat jij opnoemt, is mijn opmerking meer dan raak. Ik heb vaak deze discussie gehad en uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat men gewoon door wil gaan met Windows als men toch Windows moet installeren onder Linux. Men ziet daar het nut niet van in. Het gaat niet om de programma's zelf, het gaat meer om de hele constructie van eerst Linux installeren en dan Windows installeren onder Virtualbox om dat ene Windows programma draaiende te hebben waar geen Linux versie voor te vinden is.

Uiteraard hou je altijd wel 1 of 2 programma's over die geen Linux versie hebben, maar dat werkt andersom ook. Zo heb je programma's voor de MacOS die geen Windows versie hebben...

Maar goed, we gaan off-topic met deze discussie.

Terug naar “Promotie”