Linuxmint-16cinnamon 32bit.

Klets over Linux Mint
adrosalpha
Nieuweling
Nieuweling

Linuxmint-16cinnamon 32bit.

Berichtdoor adrosalpha » Za 26 Apr 2014, 14:06

Ik wil mijn medegebruikers mijn ervaring met Linuxmint even laten weten.
Na dat ik vele en echt heel veel bestanden gedownload en geïnstalleerd had, via usb maar ook via DVD, is het eindelijk gelukt een juiste versie te vinden die werkt.
Vraag me niet hoe veel en vaak ik het geprobeerd heb, maar als ik richting de 30 ga, zit ik er echt niet ver naast.
Het gaat dan om bestanden die mij GEEN opstart/install mogelijkheden gaven, maar eindelijk is het nu wel gelukt, met de bovenstaande versie.
Echt een heel mooi programma en werkt echt supergoed!!!!
Soms werd ik er echt wel eens moedeloos van en ging ik al voorzichtig kijken of iemand een werkende versie te koop aan bood of iets dergelijks, maar gelukkig was het niet nodig.
Het blijft je toch een heerlijk gevoel geven als het wel lukt en als dan zo'n mooi programma op de laptop staat.

Maar blijft toch nog iets vreemds, ik heb hem geïnstalleerd op een Acer laptop en wil het ook op een Toshiba laptop.
Op de Acer kreeg ik wel de melding dat hij kan installeren NAAST Windows, maar op de Toshiba niet.
Alles al nagekeken, maar tot nog toe kan ik nog niets vinden wat wel die mogelijkheid aanbied.
Ruimte zat op de HD (nog 70Gb over), dus moet dat geen probleem zijn, maar wat het dan wel is..........????
Ik vermaak me er nog even mee en laat het weten als het wel gelukt is, al blijft goede raad altijd welkom.

Arie.
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Re: Linuxmint-16cinnamon 32bit.

Berichtdoor Arie » Za 26 Apr 2014, 14:35

Je Toshiba heeft waarschijnlijk al 4 primaire partities en dat is het maximum.
adrosalpha
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor adrosalpha » Za 26 Apr 2014, 15:17

Dank voor je meedenken Arie, maar hij bestaat maar uit 1 partitie, dus ligt het daar niet aan.
Momenteel staat hij te draaien om alles binnen Windows up to date te maken en hopelijk dat hij dan wel wilt.
Dat duurt ff, maar geduld, geduld en nogges, geduld. 8) 8) 8) 8)
Wordt vervolgd.

Arie.
adrosalpha
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor adrosalpha » Za 03 Mei 2014, 15:32

Inmiddels Linux Mint en Xubuntu op de laptop staan.
Beide geweldige programma's, dus nu maar uitproberen welke het beste werkt en gebruiksvriendelijk is.
Ik denk dat Xubuntu het gaat winnen van Linux Mint, hij lijkt mij iets completer en lijkt gebruiksvriendelijker.
Ieder zal daar weer een eigen mening over hebben, maar zo hoort het ook.
Ik ben echt nog een beginneling in Linux en aanverwante versies, dus is er nog veel kennis op te doen voor mij.
Voorlopig leuk bezig en gaan we er lekker mee door.
Tot zover ff mijn ervaring weer.

Arie.
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Za 03 Mei 2014, 19:46

Als je Xubuntu prettiger vind werken dan Mint Cinnamon zou je evt ook Mint Xfce eens kunnen proberen. Zowel Xubuntu als Mint Xfce gebruiken de Xfce desktop. Beide zijn fijne Linux distro's
adrosalpha
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor adrosalpha » Wo 07 Mei 2014, 00:41

Arie,
Ik ben nu bezig Mint Xfce te installeren en hij lijkt meer op Windows, wat ik eigenlijk niet zo boeiend vind.
De Linux versie gaat op de laptop van mijn vrouw komen en die is eigenlijk heel tevreden over Xubuntu en ik eigenlijk ook wel.
Maar een goede raad sla ik nooit in de wind, dus ben ik op een andere laptop bezig Mint Xfce aan het installeren en als dat draait eens uitproberen waar die ons mee kan verwennen.
Ik laat het uiteraard weten hoe mijn ervaring daar mee is, hij lijkt lichter dan Xubuntu, maar dat kan inbeelding zijn.
Het gaat bij ons hoofdzakelijk om veiligheid en een soepel draaiend systeem en Xubuntu voldoet aan die wensen.
Inmiddels is het nu alweer laat zat en ga ik ff maffen.
We horen nader van elkaar.

Arie.
adrosalpha
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor adrosalpha » Za 10 Mei 2014, 23:45

Nou op advies van Arie, XFCE geïnstalleerd en het werkt, maar niet zoals ik wil.
Het ziet er best wel goed uit en over het geheel werkt het ook wel goed, maar...............
Op een vorige versie, en vraag me niet welke, had ik "xfce4-weather-plugin" geïnstalleerd en ik vond dat een heel leuk weerprogramma.
Maar alles wat ik nu doe, ik krijg hem gedownload, geïnstalleerd en maar hij laat zich niet zien in de bestanden om te openen en zich werkend te tonen.
Wat ik mateloos irritant vind, en vervolgens echt elke versie die daar mee om kan gaan, geïnstalleerd heb, maar zonder het werkende resultaat.
Ik weet echt niet meer wat ik nu ,moet doen.
Mij maakt het niet echt uit welke versie Linux erop staat, ik vind het gewoon erg leuk om met Linux om te gaan.
Ik zal best iets over het hoofd zien, maar wat??????
Misschien ook een handicap van mij, mijn Engels is echt heel beperkt, Yes en No gaat wel aardig, maar verder??? No.
Bij de laptop bij mijn vrouw heb ik Xubuntu erop staan en zij is er heel tevreden over en het werkt echt supergoed!!!!!!
Bij al mijn pogingen heb ik; Ubuntu, Xubuntu 14.04, Linux Mint XFC en Linux Mint Cinnamon Petra 32bit uitgeprobeerd, er zitten verschillen in maar die zijn zo klein.
Alle update's gemaakt, alle instellingen nagelopen zoals de site aangeeft, ik schiet verder te kort aan kennis.
Google gaf me ook niet de informatie waar ik verder mee kan.
Maar eigenlijk allemaal goed werkende programma's, maar op welke kan ik nou xfce4-weather-plugin installeren en hoe ???

Arie.
Laatst gewijzigd door adrosalpha op Za 10 Mei 2014, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Za 10 Mei 2014, 23:57

De weather-plugin moet je toevoegen aan je paneel, die start je niet op vanuit je menu
adrosalpha
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor adrosalpha » Zo 11 Mei 2014, 00:12

Ik kom weather-plugin niet tegen in de lijst met Alle toepassingen, waar hij eerder wel in gestaan heeft.
Dus waar ik hem dan wel vandaan kan halen???

Arei.
adrosalpha
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor adrosalpha » Zo 11 Mei 2014, 00:28

Arie, ik was iets te ongeduldig, maar hebt het gevonden en kunnen installeren.
Soms moet je enigszins geduld hebben, maar ook bij mij ontbreekt het daar weleens aan.
Fijn weekend verder en nog mijn dank voor je advies.

Arie.

Terug naar “Linux Mint”