snelheid

Klets over Linux Mint
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

snelheid

Berichtdoor Wilfried1954 » Za 13 Dec 2014, 20:04

Ik heb wat snelheidstesten gedaan en ik dacht van die even te delen:

Mijn machine (64 bit) Windows Vista en Linux Mint Petra. Tussen beiden niet veel verschil (niet meetbaar - alleen indrukken, dus niet betrouwbaar als test). Maar als het op virtuele machines aankomt een heel groot verschil.

Ik heb een VM (Virtual PC 2007 met een windows XP) geconverteerd naar VMWare. Als de host vista is blijkt er geen verschil. XP opstarten 16..18 seconden. In XP FireFox opstarten 4 seconden.

Maar als de host Linux is dan start het VM op in 6 seconden! en in XP start FireFox op in 2 seconden!!!

Nog iets leuk: een VPC 2007 kan gewoon geconverteerd worden naar VMWare Player. EN: Een virtuele harde schijf van VMWare kan gewoon gecopieerd worden naar de Linux partitie en start daar gewoon op zonder wijzigingen!!

Nog iets anders leuk: Een Lazarus programma ontwikkeld voor Windows, Gewoon copieren naar Linux en compileren met Lazarus voor Linux draait dan weer onder Linux zonder enige wijziging in de broncode.

Ik vond dat allemaal leuk nieuws en wou dat even delen!

mvg, Wilfried.
Linux Mint 17.1 en 18.1 Mate 64 bit
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: snelheid

Berichtdoor Joan » Zo 14 Dec 2014, 02:58

Ook leuk dat er mensen zijn die niet alleen vragen maar ook nieuwtjes als dit melden. Bedankt.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.

Terug naar “Linux Mint”