Interessante artikel over Linux Mint

Klets over Linux Mint
Hanniolo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Interessante artikel over Linux Mint

Berichtdoor Hanniolo » Vr 20 Nov 2015, 00:05

@nomko

Dank voor je antwoord.
Denk dat het idd misschien beter is om dan een schone installatie te doen maar ik wil die foutmelding eigenlijk wel kwijt zijn.

Ik zit er over te denken om er een ssd bij in te plaatsen (optie, heb ik nog liggen) waar ik dan Cinnamon op installeer. Kan je de home van de Mate direct overzetten naar de Cinnamon en heb ik dan alle instellingen en programma's beschikbaar in Cinnamon?
Linux Mint 18.1 Serena Cinnamon op laptop, Acer Aspire E5-573G
Mint 17.3 Mate Rosa, 32 bits op desktop
nomko

Re: Interessante artikel over Linux Mint

Berichtdoor nomko » Vr 20 Nov 2015, 09:02

Hanniolo schreef:Denk dat het idd misschien beter is om dan een schone installatie te doen maar ik wil die foutmelding eigenlijk wel kwijt zijn.

Goed om te zien dat je iets wilt opsteken! Beste manier om Linux te leren ;)

Hanniolo schreef:Ik zit er over te denken om er een ssd bij in te plaatsen (optie, heb ik nog liggen) waar ik dan Cinnamon op installeer. Kan je de home van de Mate direct overzetten naar de Cinnamon en heb ik dan alle instellingen en programma's beschikbaar in Cinnamon?

Een SSD erbij plaatsen is altijd, vooral als opstartschijf. Lees ook mijn site op na over wat je wel/niet moet doen met een SSD: https://sites.google.com/site/easytipsf ... tes-drives (dit wordt omgezet naar een NL-versie, ben ermee bezig).

Het laatste zou ik je niet aanraden. Instellingen zijn vaak systeem (lees: desktop omgeving) gericht en het meenemen van dergelijke instellingen kan soms een voorbode zijn van ellende. Daarnaast zit er verschil tussen Cinnamon en Mate: de 1e is gebaseerd op Gnome3 en de laatste op Gnome2. Dit is al voldoende reden om een verse/schone installatie te doen en vooral geen instellingen meenemen.
Bekijk het zo: een koplamp unit van de laatste generatie VW Golf past niet op de eerste generatie VW Golf ;)

Terug naar “Linux Mint”