Prullenbak blijft leeg

Klets over Linux Mint Nederland en Vlaanderen
gernoud
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 24
Lid geworden op: Di 14 Nov 2023, 19:05

Prullenbak blijft leeg

Berichtdoor gernoud » Zo 26 Nov 2023, 09:28

Goedendag,

Ik ben een nieuwe Linux Mint gebruiker ( jongste versie ) en moet nog wennen aan de verschillen tussen W10, wat ik voorheen had, en mijn huidige Linux.

Wat ik merkwaardig vind is dat wanneer ik iets verwijder naar de prullenbak, ik deze items daar niet zie staan en dus ook niet meer kan kiezen voor terugplaatsen of definitief verwijderen. Ik heb redelijk wat bestanden verwijderd maar de prullenbak blijft leeg.

Wie kan mij helpen dit op te lossen en uitleg geven?

Bij voorbaat dank!
Gerben1000
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 113
Lid geworden op: Ma 27 Jan 2014, 13:46

Re: Prullenbak blijft leeg

Berichtdoor Gerben1000 » Zo 26 Nov 2023, 10:00

Als je iets wilt verwijderen dan niet kiezen voor VERWIJDEREN maar voor VERPLAATSEN NAAR PRULLENBAK.
gernoud
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 24
Lid geworden op: Di 14 Nov 2023, 19:05

Re: Prullenbak blijft leeg

Berichtdoor gernoud » Zo 26 Nov 2023, 12:17

Oké. Dat onderscheid was me nog niet opgevallen. Ga ik even naar kijken de volgende keer. Bedankt voor de reactie.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Prullenbak blijft leeg

Berichtdoor stegiman » Ma 27 Nov 2023, 00:03

Dat klopt.
Beiden hebben voordeel en nadeel.
Ben je niet zeker dan best naar prullenbak.

Een voorbeeld:
Nooit knippen en plakken maar altijd Kopiëren en plakken want er kan altijd iets mislopen bij verplaatsen. (Dat is zo bij Linux als bij Windows)
Als dat goed is nagekeken kan je eventueel verwijderen want je heb dan een kopie van.

Tip:
Denk nooit zoals Windows als je Linux wilt vergelijken met Windows anders leert je dat nooit.
Zelf kan ik perfect zonder Windows
gernoud
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 24
Lid geworden op: Di 14 Nov 2023, 19:05

Re: Prullenbak blijft leeg

Berichtdoor gernoud » Di 28 Nov 2023, 12:23

Ja, ik zal bewuster moeten leren omgaan met Linux en Windows proberen te vergeten. Maar na jaren Windows gebruikt te hebben, zoals velen denk ik, is dat wel even een omschakeling.
Dat van het prullenbak gebruik is me nu gelukkig duidelijk. En inderdaad, ik deed altijd al kopiëren voor de veiligheid.
Bedankt!

Terug naar “Linux Mint NL”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten