LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Klets over Linux Mint Nederland en Vlaanderen
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor Wamukota » Vr 09 Okt 2009, 15:10

Kudos aan Schorem voor het opzetten van deze site cq. forum.

Er was inderdaad nood aan een Nederlandstalig forum voor deze heel goede distro. Ik hoop dat de Vlaamse en Nederlandse LinuxMint gemeenschap hier heel aktief zal zijn en dat daardoor de inplanting van LinuxMint in de lage landen een hoge vlucht mag nemen.

Alain
midas

Re: LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor midas » Vr 09 Okt 2009, 17:06

Ik ben ook heel blij met dit initiatief van schorem. Hopelijk zal het veel nieuwe gebruikers naar LinuxMint leiden. Gezellig, informatief en ondersteunend...daar gaan we voor. Eindelijk in ons eigen taaltje dus geen barriéres meer...
wanda
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 13:06

Re: LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor wanda » Vr 09 Okt 2009, 17:08

Inderdaad een zeer goed idee.
Ben altijd al verwonderd geweest dat zo iets nog niet bestond voor de Nederlands talige.
Het zal niet makkelijk zijn maar als U over een groot geduld beschikt zal het wel lukken.
Ik zelf ben geen LinuxMint gebruiker , ben namelijk een sloper.
Al die progjes die ik persoonlijk niet gebruikt worden eruit gehaalt.
Nu dat moet je bij Mint niet doen natuurlijk , want foets is oa Uw Mint updater etc weg. ;D
Voor die personen die een out off the box installatie willen hebben is Mint die geschikte Distro. :)
Installeren en je kunt meteen alles gebruiken DVD video , MP muziek etc etc.
Bij Senioren installeer ik graag een Mint distro.
Tom.
Gebruikersavatar
schorem
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Wo 07 Okt 2009, 19:40
Locatie: Zaandam, Nederland
Contact:

Re: LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor schorem » Vr 09 Okt 2009, 17:52

Dan moet ik nog echt even aan het werk.... en het is weekend, dus ik zal even wat meer
tijd besteden aan de site.

En uiteraard, welkom allemaal....
Linux Registered User : #352052
Mail: schorem@linuxmint-nl.org
ESM
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 14:11

Re:LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor ESM » Za 10 Okt 2009, 08:28

Ik hoop ook dat dit een net zo groot succes wordt als de Nederlandse Ubuntu forums. Maar eerlijk is eerlijk: er is al een NL forum op de officiële Mint site, en daar gebeurt al tijden heel weinig. Wellicht dat een alleen-NL forum het wel gaat doen. Duimen :)
Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz, Linux Mint (64bit), Nvidia GeForce 8600GT, 4000 MiB

Afbeelding
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Re:LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor Wamukota » Za 10 Okt 2009, 08:41

Er is al een NL forum op de officiële Mint site, en daar gebeurt al tijden heel weinig. Wellicht dat een alleen-NL forum het wel gaat doen. Duimen :)
Dat klopt.

Maar ook voor PCLinuxOS heb ik ervaren dat een alleen-NL website/forum veel beter werkt, dan een goed verscholen subboard op een Engelstalig Forum.

Net zoals jij hopen wij hier een gezellig clubje te kunnen opzetten en Mint de support en publiciteit geven die deze distro verdient.
Gebruikersavatar
josbruyn
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 28
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 15:54
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re:LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor josbruyn » Za 10 Okt 2009, 11:53

+1 Wamukota
Registered Linux user 490633
Linux Mint Cinnamon 18.3
Jan E
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 11 Okt 2009, 09:17

Re:LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor Jan E » Zo 11 Okt 2009, 11:20

Ik lees net dat wamukota (schrijf ik dit goed, uit mijn hoofd?) ook gecharmeerd is van PCLOS. Is idd ook bepaald niet verkeerd, maar kennen jullie Pardus Linux ook? Dat vind ik pas echt een aanrader!

Ontwikkeld door de Turkse tegenhanger van ons TNO, omdat de Turkse overheid de rekeningen van MS zat begon te worden. Het is een op zichzelf staande distributie. Inmiddels in gebruik op duizenden werkplekken in het leger, de politie, universiteiten en andere overheidsinstellingen.

De enige reden dat ik het niet dagelijks gebruik, is omdat er minder software voor te krijgen is via de repo's én omdat het KDE gebruikt. En ik heb niets met KDE... Maar jongens.. wat een rete-stabiele distro is dit, met een ontzettend goede hardware herkenning.

En ja, hij praat NL tegen me. Pardus is verkrijgbaar in -ik geloof 11- talen.
Gebruikersavatar
schorem
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Wo 07 Okt 2009, 19:40
Locatie: Zaandam, Nederland
Contact:

Re:LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor schorem » Zo 11 Okt 2009, 12:57

Pardus is inderdaad een goede distro, geen enkel probleem daar. Maar zoals je zelf ook zegt is het software aanbod beperkt. Ik ben ook een tijdje actief geweest in de pardus community, maar steeds trok mijn aandacht weer naar Slackware, Debian GNU/Linux of Ubuntu.
LinuxMint heb ik slechts kortgeleden ontdekt en dat is nu mijn main distro geworden, in plaats van Ubuntu. Slack draai ik als ontwikkelomgeving
Linux Registered User : #352052
Mail: schorem@linuxmint-nl.org
swaken
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 11 Okt 2009, 19:45
Locatie: Dilbeek
Contact:

Re:LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor swaken » Zo 11 Okt 2009, 21:12

Zeer fantastisch initiatief zou ik zeggen. Proficiat aan de beheerder en moderators
Respecteer je medemens, net zoals jij gerespecteerd wil worden
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Re: LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor Wamukota » Zo 08 Nov 2009, 11:05

We zijn terug te vinden op :

http://www.linuxmint.com/links.php ofte onze moeder -site
http://distrowatch.com/table.php?distribution=mint bij de Related Web Sites

wat volgens mij de twee belangrijkste zijn, maar het klopt dat we ons niet mogen verbergen in de Low-Lands. Als je nog een goed uithangbord weet voor Nederlandstaligen in de wereld waar we een sticky op kun prikken, laat het ons maar weten.
Gebruikersavatar
schorem
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Wo 07 Okt 2009, 19:40
Locatie: Zaandam, Nederland
Contact:

Re: LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor schorem » Ma 09 Nov 2009, 23:55

We doelen ook op Nederlandstaligen, daarom de Nederlandse en de Belgische vlaggen. We zijn toch ook een Nederlandstalig forum? :D

Dit forum is uiteraard open voor Nederlandstaligen vanuit andere landen dan België of Nederland, zoals bijvoorbeeld Finland, >:D

Overigens, welkom op dit (nieuwe) forum.
Linux Registered User : #352052
Mail: schorem@linuxmint-nl.org
Armand
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 09 Feb 2010, 16:28

Re: LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor Armand » Za 06 Mar 2010, 00:29

Ik ben helemaal Linux (mint) adapted. Ik kan er nog niets van wat betreft het configureren van het systeem en werken met het terminalvenster. Daarom wil ik het zo snel mogelijk leren.
Helemaal toen ik eens flash moest installeren maar het via downoaden via browser wel kreeg maar installeren daarna niet ging. En het via softwarebeheer ook niet lekker ging.kreeg ik via een chatforum als tip de code voor terminalvenster. Dat ging perfect. Nu wil ik zo snel mogelijk de terminaltaal leren . Ik weet bijvoorbeeld ook niet of het hetzelfde is als kernel of progammeer taal.
Iemand tips waar ik dit het beste uit kan halen. Het liefst geen boek met history of hoe te installeren en configureren. Ondanks dat ik weet dat dat niet te vermijden is en het onoverkomelijk is. Maar ik heb het systeem lopend nu dus dat heb ik allemaal wel een beetje door. Ik wil weten welke codes en waar die voor staan, sudo heeft bijvoorbeeld de betekenis dat je systeembeheerder rechten hebt, en get = downloaden toch?. Ik wil er alles van weten.

Windows en Microsoft is helemaal verbannen en alleen voor Call of duty en sommige windows progammatuur als bv Mediamonkey moet ik helaas een knieval doen. Tot Linux zelf wat vergelijkbaars heeft.
Voor de rest vind ik dit fantastisch en ben ik er blij mee. En lach me rot als ik de prijzen zie van windows+ beveiliging+Office en patch tuesday en de lekken van explorer. Ik hoop hier veel op te steken.
midas

Re: LinuxMint.nl : Een super goed initiatief

Berichtdoor midas » Za 06 Mar 2010, 08:32

Hallo Armand, tsja...dat is het leuke van Linuxmint...als je niet wilt dan hoef je eigenlijk amper of zelfs helemaal niet met de terminal aan de gang. Wil je wél verder onder de motorkap kijken en sleutelen dan staat niets je in de weg. Totdat je weer een keertje nét te ver gegaan bent en je hele systeem in de soep ligt. Mij wel 5x overkomen in de 2 jaar dat ik met Mint en Ubuntu draai. En daar leer je juist het meest van.

De meeste commando's heb ik gewoon door het actief meedoen op de Mint- en Ubuntufora geleerd. Zo'n beetje 20 of 25 stuks zijn maar echt belangrijk en al doende krijg je ze wel onder de knie. Wil je iets specifieks weten dan gewoon de vraag stellen hoor!

Terug naar “Linux Mint NL”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten