Even voorstellen door M@iky

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Gebruikersavatar
M@iky
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 23 Dec 2009, 14:04
Locatie: Turnhout

Even voorstellen door M@iky

Berichtdoor M@iky » Wo 23 Dec 2009, 14:44

Hallo allemaal, Michael uit Belgie aan de andere kant,

net overgestapt van Winbrol op linux Mint 8.0 (gisteren namelijk). Na jaren geprutst te hebben met allerlei tools om windows aan de praat te houden (vanaf versie 3.1), je weet wel opschonen, beveiliging, etc... toch maar beslist om over te stappen op linux. Heb dus wel wat ervaring met pc-kes (win-omgeving) en dat weten je vrienden en familie ook, dus daar ook al heel wat uurtjes versleten achter een scherm. Dus vanaf nu ga ik mij toespitsten op linux, je zal aan mij een ambassadeur van het linux open source OS hebben. Omdat ik geen ervaring had met linux, ben ik na wat gegoogle tot de conclusie gekomen dat er met Mint een goede overstap te maken is van Win naar Linux. Beschik over een oude pc Amd 1.8Ghz met 1Gb ram geheugen, met momenteel 3 harddisks (80GB/60GB en 120GB) werkt perfect en lekker snel. Ben begonnen met Mint op mijn eerste HD te zetten en van plan om er nog een paar in dual boot te plaatsen op die andere hard disks(FreeBSD en Slackware staan op het programma of OpenSuse lijkt me ook wel wat en der zullen er nog wel volgen denk ik).
Via de officiele mint site kwam ik jullie tegen en dat gaat goed van pas komen.

http://theoatmeal.com/comics/computers

BTW ; een gelukkig en voorspoedig nieuwjaar toegewenst!!!!
midas

Re: Even voorstellen door M@iky

Berichtdoor midas » Wo 23 Dec 2009, 20:32

Hallo Michael...wij zijn waarschijnlijk allemaal zo ongeveer net als jou begonnen aan het grote linux-avontuur...

Ook alvast prettige kerstdagen en een goed nieuw jaar toegewenst!!
Gebruikersavatar
josbruyn
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 28
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 15:54
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re: Even voorstellen door M@iky

Berichtdoor josbruyn » Do 24 Dec 2009, 09:43

Welkom M@iky,

Als je dan toch verschillende distro's wil gebruiken naast LinuxMint, stel ik voor om PCLinuxOS en OpenSuse zeker eens uit te proberen. Persoonlijk zijn dat mijn 3 favorieten.

Succes met je zoekwerk.

Jos
Registered Linux user 490633
Linux Mint Cinnamon 18.3
Gebruikersavatar
M@iky
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 23 Dec 2009, 14:04
Locatie: Turnhout

Re: Even voorstellen door M@iky

Berichtdoor M@iky » Do 24 Dec 2009, 11:24

Jos

draai je de distro's op aparte HD in multi-boot of gebruik je hiervoor VM? (bv. Sun virtual machine) ben dit nu aan het installeren weet alleen niet of dit de preformance van mijn pc gaat beïnvloeden, werk namelijk maar met single CPU.
Ga zeker open-Suse op een aparte HD installeren. Maar Mint geeft nu nog aan dat er op HD2 een groot aantal bad sectors zijn en HD3 beschikt normaal over 120GB maar door een tweak beschik ik maar over 34GB (meer kon mijn oud MB niet aan) en ik weet niet meer hoe dit af te zetten. Welke partion/recovery utilities voor Linux raden jullie me aan? Heb wel ervaring met Hirens boot cd en ultimate boot cd vanuit het win-tijdperk. Het is me toen echter niet gelukt om die 120GB terug operationeel te krijgen :( hopelijk nu meer succes.

Alvast bedankt.

PS @mod kan ik deze post zelf verplaatsen naar een een ander forum topic?
The king is dead (Win), long live the king (Tux)
Gebruikersavatar
josbruyn
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 28
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 15:54
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re: Even voorstellen door M@iky

Berichtdoor josbruyn » Do 24 Dec 2009, 12:33

Ik beschik over 4 computers (occasies) waaronder een iMac (MacOS 10.4), 2 HP waarvan 1 compaq met OpenSUSE 11.2 en 1 in dual boot voor LinuxMint 7 & 8 en als laatste een EPoX 8KDE Series (64 bitter) waarop PCLINUXOS KDE 4.3.4 2009.2 en Window$ XP (voorlopig nog) staat.
Virtualbox gebruik ik vrijwel constant om te testen, vooral omdat je reeds vanuit de iso kan draaien zonder eerst de CD te branden.

Wat betreft die bad sectors zijn er waarschijnlijk meer onderlegde leden op onze lijst om je verder te helpen. Persoonlijk zou ik gewoon een nieuwe HD plaatsen.
midas

Re: Even voorstellen door M@iky

Berichtdoor midas » Do 24 Dec 2009, 16:17

Hallo Michael, vandaag even Mint Helena (64 bit) geïnstalleerd en kreeg ik gelijk al op de LiveCD de melding dat mijn HD vele bad sectors had. Zou ik even met een korreltje zout nemen want ik zie met Ubuntu Karmic allerlei andere klachten/bugfiles die te maken hebben met identificeren/herkennen schijven...zou ik dus niet zomaar geloven.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten