Hoi Ik ben Birdy

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Birdy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Vr 25 Dec 2009, 00:31
Locatie: Amersfoort

Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor Birdy » Vr 25 Dec 2009, 00:49

Hoi Ik ben Birdy

Ik wil graag Linux mint leren kennen.
Wil deze naast xp gebruiken.

Linux wil ik gaan gebruiken voor veilig internetten(en bankieren) en office dingen.
En XP voor foto bewerking (ja ik weet dat GIMP gratis is maar vind tot nu toe Photoshop fijner) en ik zal vast wel een een keer een moment xp moeten gebruiken.

Sta zeker open voor het nieuwe Linux avontuur hoop dat ik deze vaker gaat gebruiken en steeds meer windows alternatieven tegen zal komen!

Groetjes Birdy
Dual boot Linux mint 8 Helena en xp
Linux noob
Ben licht lees blind..sorry voor taal fouten
midas

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor midas » Vr 25 Dec 2009, 09:03

Hallo Birdy...welkom op het forum en goede kerstdagen gewenst!!
Birdy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Vr 25 Dec 2009, 00:31
Locatie: Amersfoort

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor Birdy » Vr 25 Dec 2009, 12:38

Hallo Birdy...welkom op het forum en goede kerstdagen gewenst!!
Dank je wel Midas!
jij ook een heel fijn kerst feest gewenst!!

groetjes Birdy
Dual boot Linux mint 8 Helena en xp
Linux noob
Ben licht lees blind..sorry voor taal fouten
midas

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor midas » Vr 25 Dec 2009, 15:14

By the way Birdy...waarschijnlijk bij de volgende release (voorjaar 2010) van Mint/Ubuntu zit Gimp 2.8 opgenomen. Vooral qua interface, filters en tools moet die sterk verbeterd zijn. Maar kijk ook eens naar enkele KDE-programma's zoals Digikam en Krita. Ik ben namelijk ook fotograafje (middenformaat op film) maar hanteer de scanner daarbij regelmatig...en doe dus veel digitaal nawerk achteraf. Zoals nu op eerste kerstdag ;)
Birdy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Vr 25 Dec 2009, 00:31
Locatie: Amersfoort

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor Birdy » Di 29 Dec 2009, 00:19

By the way Birdy...waarschijnlijk bij de volgende release (voorjaar 2010) van Mint/Ubuntu zit Gimp 2.8 opgenomen. Vooral qua interface, filters en tools moet die sterk verbeterd zijn. Maar kijk ook eens naar enkele KDE-programma's zoals Digikam en Krita. Ik ben namelijk ook fotograafje (middenformaat op film) maar hanteer de scanner daarbij regelmatig...en doe dus veel digitaal nawerk achteraf. Zoals nu op eerste kerstdag ;)
Hoi Middas
Ik ga zeker gimp ook opnieuw proberen te leren kennen.
Toen ik dze nog gebruikte vond ik hem al uitgebrijd!
Maar vond Photoshop nest iets prettiger werken.
Maar dingen veranderen...,en wil Gimp zeker een kans geven!

Ben zelf een hobby fotograaf maar dan in verse kinder schoenen.
Verder vin dik het erg leuk om grappen uit te halen met photoshop zo heb ik me zelf geshopt bij een vis plekje en in mijn handen heb ik een knuffel karper.
Ook kleine on effen heden poets ik weg zoals mensen voor een gebouw of rommeltjes een obstakel wat in de we zit.
Digikam en Krita ken ik niet , ook een leuk projectje om te leren kennen!

één deze dagen ga ik kijk hoe ik op mijn cd moet booten (zie mijn ander draadje)
en kijk ik of Linux mint bevalt....denk het wel want op een hele oude pc heb ik ubuntu (als reserve pc) en die vond ik ook erg prettig werken...allen sommige dingen moet ik wennen maar dat went snel.
Ik hoop dat het gaat lukken om Mint naast Xp te zetten zonder dat ik xp vernield.
Het lijkt me geweldig dat ik aan Linux ga wennen en dat ik zonde xp kan.

Vind xp erg complex...
jammer dat de meeste dingen (zoals spellen als de sims) op xp draaien.
Dual boot Linux mint 8 Helena en xp
Linux noob
Ben licht lees blind..sorry voor taal fouten
midas

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor midas » Di 29 Dec 2009, 20:00

Nou Birdy...als het je al met Ubuntu is gelukt dan zal het zékers met LinuxMint wel lukken. Mint heeft Ubuntu als basis maar heeft daarbij een aantal voordelen:

- Draait lichter omdat een aantal zware programma's (Evolution) is ingeruild voor lichtere
- Alle codecs en multi-media draaien reeds op LiveCD en gelijk na installeren, bij Ubuntu moet je na installeren nog flink wat zaken installeren
- Mooier uiterlijk en een niet te evenaren desktop-ervaring...simpel maar elegant

Veel succes nog en als je iets niet weet...er zitten heel wat doorgewinterde linuxveteranen op dit forum ;)
Birdy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Vr 25 Dec 2009, 00:31
Locatie: Amersfoort

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor Birdy » Wo 30 Dec 2009, 01:09

Nou Birdy...als het je al met Ubuntu is gelukt dan zal het zékers met LinuxMint wel lukken. Mint heeft Ubuntu als basis maar heeft daarbij een aantal voordelen:

- Draait lichter omdat een aantal zware programma's (Evolution) is ingeruild voor lichtere
- Alle codecs en multi-media draaien reeds op LiveCD en gelijk na installeren, bij Ubuntu moet je na installeren nog flink wat zaken installeren
- Mooier uiterlijk en een niet te evenaren desktop-ervaring...simpel maar elegant

Veel succes nog en als je iets niet weet...er zitten heel wat doorgewinterde linuxveteranen op dit forum ;)
Klinkt allemaal erg goed dat linux mint.
vooral dat de gebruiksvriendelijk heid van Ubuntu..en dat alle codecs en multi-media word geïnstalleerd...dat was toen echt gepuzzel ;-)

dat het lichter is zeker een voor deel dan loop alles lekker snel!

Ik heb wat gebruikers ervaring in ubuntu (wat zeker positief is).
ik heb geen dual boot installatie gedaan ik heb gelijk ubuntu op mijn oude pc gezet gewoon om t eleren ervaren en een resereve pc was altijd handig.

Omdat mijn pc 2 paties heeft heb ik het niet aangedurfd om een dualboot te doen.
Mis wel dat snelle en zonder problemen van ubuntu.
Vandaar dat ik een geode voor nemen hebt in het nieuwe jaar een dual boot Linux en xp!
Dual boot Linux mint 8 Helena en xp
Linux noob
Ben licht lees blind..sorry voor taal fouten
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor Wamukota » Wo 30 Dec 2009, 07:11

Vandaar dat ik een geode voor nemen hebt in het nieuwe jaar een dual boot Linux en xp!
Mijn ervaring met Grub 1.97 Beta4 en XP in dual-boot zijn zeer slecht. Steeds Windows een update deed en rebootte, bleef Grub hangen. Was daarna een heel gedoe was om via de konsole de nieuwe grub2 te fiksen.

Nu is het ook wel zo dat ik gelukkig nergens XP draaiende heb op mijn production boxes , maar op een testbox probeerde ik het eens - net om te kunnen leren werken met grub2 - en het was sukkelen van het eerste moment.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten