Hoi

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
skyper
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 28 Dec 2009, 14:53
Locatie: Rijmenam

Hoi

Berichtdoor skyper » Ma 28 Dec 2009, 15:20

Ik ben eenenvijftig jaar oud ,internet en computer liefhebber.
Heb twee desktop pc 's één met vista de andere xp , laptop draait onder vista.
Dit jaar heb ik wat liggen klooien met Ubuntu op een oude laptop maar dat zag er niet
uit was mijn mening , dus er maar meegestopt.
Maar toch wat blijven verder zoeken en kijken en Mint lijkt me aangenamer dus wou ik terug proberen.
De bedoeling is twee besturingssystemen op de desktop ( Vista ) te laten werken.
Nu heb ik via torrents Linux Mint binnen gehaald en proberen te installeren en het lukt niet om het te installeren.
Het bestand LinuxMint-8-x64.iso staat in een WinRAR op de harde schijf en ik heb dit zo ook op cd gebrand.
Nergens zie ik een exe bestand om uit te pakken in WinRAR en Mint te installeren.
Misschien kan er iemand me helpen uit te leggen hoe het moet.
Btw ben nogal traag van begrip ::)
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Re: Hoi

Berichtdoor Wamukota » Ma 28 Dec 2009, 16:31

Allereerst, welkom op ons forum.

Bon, je hebt dus problemen om een ISO bestand te branden.

Stap 1 : Download Iso Recorder v3 (voor je Vista systeem) van op http://isorecorder.alexfeinman.com/Vista.htm
Stap 2 : Brand de ISO met behulp van dit tooltje. Microsoft Windows XP/Vista/7 geven steeds aan dat een ISO bestand via WinRar geopend wordt, en dus foutief gebrand wordt natuurlijk. Met de ISO Recorder zal het je wel lukken.
Stap 3 : Boot en kijk eerst in je BIOS of je CD/DVD als eerste opstartapparaat staat. Zo niet, aanpassen.
Stap 4 : Plaats de nu goed gebrande CD in je Cd/DVD lezer en herstart. De Live CD zal opstarten en je kunt nu, alvorens het te installeren op je HD, kennis maken met Linux Mint.

Als je vindt dat je Linux Mint in Dual Boot naast je Windows wil installeren, kun je dat doet via de shortcut icoon op je bureaublad.

Veel plezier ermee en mocht je nog vragen hebben, vuur ze maar af.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten