Toch maar even registreren en voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Gebruikersavatar
James T. Kirk ©
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 26 Jan 2010, 18:07

Toch maar even registreren en voorstellen

Berichtdoor James T. Kirk © » Di 26 Jan 2010, 18:27

Nadat ik een 2e hands netbookje op de kop had getikt, heb ik veel geëxperimenteerd met wat Linux distro's. Voor mijn hoofdcomputer gebruik ik Apple OS X (sorry guys!), maar heb vóór ik in 2006 met OS X begon aardig wat jaartjes met tientallen(!) distro's op een oude PC geëxperimenteerd. Sinds Ubuntu 9 is echter de belangstelling weer aangewakkerd. Op de EeePC 901 (die met die SSD kaartjes) heb ik achtereenvolgens Eeebuntu 2 en 3, Xubuntu (geen succes) en Linux Mint 7 gedraaid, waarmee ik vooral met de laatste veel plezier had tot voor vandaag. Want, ik meende dat Helena maar eens op mijn netbookje moest komen en dat was misschien wel een vergissing ! :o Ondanks dat ik bij installatie steeds las: Niet installeren, want staat ook in "het softwarekanaal" maar de meesten waren toch ècht niet te vinden hoor. Zo kon ik Skype, Google Chrome, het eee Applet, de nieuwste flash player, Skype moesten allemaal van het web worden geplukt. Wel stond Picasa er in, maar vervolgens kon er geen contact worden gevonden met de betreffende website. Cheese, de webcam toepassing kon ik wel vinden bij Synaptic. Na wat proberen te tweaken aan Compiz Fusion, werd de eee plotseling traag als stroop en ik kreeg het niet meer goed. Na herinstallatie leek het allemaal wel weer werkbaar, maar ineens wordt de ingebouwde webcam niet meer gevonden door Cheese en overigens ook niet door Camorama, dus mogelijk is een drivertje corrupt geworden. Ik merkte dat de updater moeite had alle pakketten te vinden, dus mogelijk ligt het daar aan? Eigenlijk jammer (tijdens de installatie merkte ik ook al wat 'foutjes', zoals een niet vertaalde zin, dat je Mint naast een bestaande install kon doen en dat je voor het forum moest zijn op de site van PCLinuxOS.nl!)
Wat denken jullie, even wachten tot die updates wel werken zodat de ingebouwde webcam weer gaat werken, of maar weer terug naar 7 (wel jammer van alle moeite!)
--
groetjes, Jim©
midas

Re: Toch maar even registreren en voorstellen

Berichtdoor midas » Di 26 Jan 2010, 20:52

Goedenavond James T. Kirk...welkom op dit forum. Tsja, Ubuntu Karmic...en zodoende ook Mint Helena (heeft Ubuntu als basis) is toch wel een beetje een mindere release geworden. Nu na 2 maandjes zijn toch heel wat bugs rechtgetrokken. Maar vooral multi-booten met Windows en problemen met videodrivers blijven deze editie achtervolgen.De volgende editie (LTS-uitgave) belooft heel stabiel te worden...nu reeds in alfa-stadium draait die al best heel goed. Dus nog eventjes 3 maanden wachten...
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 272
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Toch maar even registreren en voorstellen

Berichtdoor Arie » Di 26 Jan 2010, 21:55

De volgende editie (LTS-uitgave) belooft heel stabiel te worden...nu reeds in alfa-stadium draait die al best heel goed. Dus nog eventjes 3 maanden wachten...
die is itt andere Ubuntu versies dan ook gebaseerd op Debian testing ipv unstable.
dat draait nu bij mij op de desktop en dat is echt beregoed, ik twijfel dan ook of ik wel over ga naar stable als deze stable wordt, of dat ik testing blijf draaien.

persoonlijk zou ik geen 3 maanden wachten maar wat langer, tot 10.04.1 uit is, dan zijn echt alle fouten er wel uit
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
James T. Kirk ©
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 26 Jan 2010, 18:07

Re: Toch maar even registreren en voorstellen

Berichtdoor James T. Kirk © » Wo 27 Jan 2010, 13:05

Bedankt voor de leuke reacties, dus we wachten even af. In ieder geval kreeg ik m'n videodriver na reboot wel start inmiddels. Het lijkt nu netjes te lopen. 8) Wat me wel opvalt is, dat de updates steeds aangeven, dat een aantal bestanden niet kunnen worden gevonden, of de site is down, of de bestanden bestaan niet. Wat ik ook raar vind: Bij de vorige versie kon je het icoon "Computer" van de desktop verwijderen via voorkeuren bureaublad achtergrond wijzigen, maar ik zie niet meer waar ik kan wijzigen, wat je laat zien op je bureaublad. ???
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Toch maar even registreren en voorstellen

Berichtdoor Maik » Wo 27 Jan 2010, 14:38

Hoi James T. Kirk en van harte welkom op het forum.

Dat er problemen zijn/waren met de updates klopt, er bleek iets mis te zijn met de server van linuxmint.com waar de pakketten namelijk op staan.

Husse, de Admin en moderator van de hoofdsite heeft Clem gecontacteerd hierover en zoals het ernaar uit ziet werkt het kwa de updates weer.

Wat betreft de icoontjes, daarvoor moet je het op "Menu" klikken en dan "Control Center". In dat venster van de control center moet ergens Desktop Configuratie (Desktop Configuration Tool) bij staan. Als je daarop klikt kan je de instellingen van je desktop wat betref de icoontjes aanpassen. :)
Ik heb mijn Mint in het engels staan dus ik weet zo 123 niet hoe het in het Nederlands genoemd wordt. Maar ik hoop dat je hiermee wat verder komt. ;)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
James T. Kirk ©
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 26 Jan 2010, 18:07

Re: Toch maar even registreren en voorstellen

Berichtdoor James T. Kirk © » Wo 27 Jan 2010, 16:27

Control Center=Configuratiecentrum in het Nederlands en inderdaad, daar kon ik wat dingen wijzigen, zoals 
ook de mooie prullenbak weer op mijn desktop zetten (lijkt wel iets op de Apple OS X prullenbak!  ;D )
Nu nog antwoord op mijn vraag over Thunderbird en leestekens/accenten, maar die staan netjes op de plaats 
waar ze horen!  ;)
Gebruikersavatar
James T. Kirk ©
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 26 Jan 2010, 18:07

Re: Toch maar even registreren en voorstellen

Berichtdoor James T. Kirk © » Wo 27 Jan 2010, 16:51

Het vorige bericht heb ik geplaatst onder FF op de netbook, lijkt dat er iets niet goed gaat met de regelafbreking? ???

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten