Hoi Ik ben Birdy

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Birdy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Vr 25 Dec 2009, 00:31
Locatie: Amersfoort

Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor Birdy » Vr 02 Apr 2010, 15:09

Ik luister naar de roepnaam Elles
Ben oppas ¨moeder´ (al heb ik zelf geen kids) op een basis school.
Deze job werk met veel plezier.
Verder ben ik Brommobiel-fiel...ik rijd graag in mijn brommobiel!
Graag besteed ik mijn tijd aan koken en fotoshoppen.

Ik heb al een kleine ervaring met Linux Ubuntu.
Ben begonnen uit nieuwsgierigheid en natuurlijk dat Linux zo betrouwbaar is.
Op een oude pc een volledige Ubuntu instalatie gedaan.
Deze pc was/is een reserve pc als mijn Windhoos er uitklapte.

Inmiddels raakte ik een beetje vertrouwd aan Ubuntu en vond het zelf prettig werken!!
Allen ik miste een aantal Windhoos dingen zoals fotoshop die vond ik (toen) prettiger werken.
Dus was voor mij een logische stap voor een dual boot..maar vond dat wel tricky.

Ik zag een paar keer een advertentie op marktplaats en heb gegooled naar info van deze distributie.
Omdat Mint ¨Familie¨ van Ubuntu is dacht ik ach waar om niet.
De Live cd gemaakt en bekeken en ik was meteen verkocht...

Sinds 1 apri heb ik de stap durven te zetten.
Omdat Mint me erg aan sprak.

Mint is dus de idiaale overstap van Winhoos naar Linux
update:
oeps ik zag dat ik me al voor gesteld heb...
sorry voor de dubbel post
Dual boot Linux mint 8 Helena en xp
Linux noob
Ben licht lees blind..sorry voor taal fouten
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor Wamukota » Vr 02 Apr 2010, 15:38

Hey Birdy,

welkom hier. Het is altijd leuk om eens iemand van de vrouwelijke sekse tegen te komen die ook met Linux werkt. Als je vragen hebt, vuur maar af. Daar is het forum voor.

We zijn met een kleinere groep dan de Ubuntu guys, maar daarom is het hier niet minder leuk.

Alain
midas

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor midas » Vr 02 Apr 2010, 19:10

Hallo Birdy...ik mag ook graag fotograferen maar het liefst het ouderwetse zwart/wit werk...op filmpie en dan liefst zelf ontwikkelen. Scannen van negatieven doe ik ook en vooral met zwart/wit werk weet je niet wat je ziet. Daarbij wijk ik ook weleens uit naar photoshop elements, maar leer toch langzamerhand om te gaan met Gimp (zit standaard in Mint).

Gimp 2.8 komt dit jaar uit en dan is het verschil met Photoshop nog maar erg klein. Als je kunt probeer dus alvast een beetje aan Gimp te wennen...
geertman
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 15:19

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor geertman » Vr 02 Apr 2010, 23:16

Hey Birdy,

welkom hier. Het is altijd leuk om eens iemand van de vrouwelijke sekse tegen te komen die ook met Linux werkt. Als je vragen hebt, vuur maar af. Daar is het forum voor.

We zijn met een kleinere groep dan de Ubuntu gays, maar daarom is het hier niet minder leuk.

Alain
Die groep zal alleen maar groter worden.
Promoot daar waar je kan Linux Mint verspreid de Linux Mint cd onder je familie .
Niet pushen van je moet dit eens proberen .
Gewoon geven en verder niks zeggen.
Eenmaal in hun bezit gaan ze het echt wel even proberen .
Net als kennis macht is .
Is een Nederlander een gratis product geven iets wat onweerstaanbaar is ze moeten het dan wel even bekijken
Birdy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Vr 25 Dec 2009, 00:31
Locatie: Amersfoort

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor Birdy » Za 03 Apr 2010, 13:24

Hallo Birdy...ik mag ook graag fotograferen maar het liefst het ouderwetse zwart/wit werk...op filmpie en dan liefst zelf ontwikkelen. Scannen van negatieven doe ik ook en vooral met zwart/wit werk weet je niet wat je ziet. Daarbij wijk ik ook weleens uit naar photoshop elements, maar leer toch langzamerhand om te gaan met Gimp (zit standaard in Mint).

Gimp 2.8 komt dit jaar uit en dan is het verschil met Photoshop nog maar erg klein. Als je kunt probeer dus alvast een beetje aan Gimp te wennen...
Leuk dat je ook fotograveer!
Analoog is net wat ¨zachter¨ van beeld.
dit is de beste beschrijving wat ik kan geven van analoog.
Het is gewoon anders dan digitaal hoe anders is moeilijk te beschrijven.

Zwartwit is altijd heel interessant vind ik en heel mooi.
Mijn Opa is kunst fotograaf en fotografeert naakt (geen play boy plezier fotos hoor) en voornamlijk de Rubens vrouwen zijn vast gelegd!
Deze fotos zijn altijd zwart wit en natuurlijk analoog!

Ik zelf doet het digitaal heb helaas geen ruimte te beschikking voor een ¨Donkere kamer¨.
Ben nog een groentje hoor met fotografie..volgens mijn opa zit het al in mijn vingers en dit zegt hij niet om lief te doen want opa is heel kritisch hi hi hi)
Moet weer eens op pad gaan met mijn spiegel reflex. ;)

Ik wacht af op Gimp 2.8 wie weet raak ik daar ook verknocht van..
het is ook een kwestie van wennen :)
Hey Birdy,

welkom hier. Het is altijd leuk om eens iemand van de vrouwelijke sekse tegen te komen die ook met Linux werkt. Als je vragen hebt, vuur maar af. Daar is het forum voor.

We zijn met een kleinere groep dan de Ubuntu guys, maar daarom is het hier niet minder leuk.

Alain
Hoi Alain

veel vrouwen houden niet van technische snufjes en gadgets.
Ik toevallig wel!
en laat ik nou eens windhoos moe zijn (was ik al heel lang trouwens).
Wel leuk om te horen dat jullie het leuk vinden dat er dames zijn die bij de club aansluiten.
Ik heb jullie wel nodig hoor..kom vast kleine probleempjes tegen die makkelijk op te lossen zijn!
Ach het geeft niet dat de club nog klein is alles op zijn tijd.

Ik had het over linux in de familie..maar ze vonden het leuk..maar niks voor hun,want Windows was al complex.
zal mijn zus een keer een live cd geven...

Trouwens het promoten op marktplaats werkt wel hoor (ik weet niet wie dat gedaan hebt)
maar het werkt wel..via marktplaats kwam ik ik bij mint uit.
gegoogeld nar mint..screenshots bekeken..een live cd gemaakt...en ik was verkocht.
moet eerlijk bekennen dat Mint makkelijker is dan Ubuntu.
Ik zal een linux leek echt Mint aanraden!
Het is gebruiks vriendelijk,je kan lochies dingen terug vinden.
alleen je moet het pakket beheer ontdekken voor kleine hulp programmaatje zoals een mail melders als je inkomend mailtje hebt,geluid/beeld programma's ect ect
Bij winddoos moetje op het web speuren..dat was ook mijn fout bij Ubuntu..ik wil dit maar waar kan ik hetvinden op het net..kreeg als antwoord ga naar Synaptic.
maar bij Mint is het duidelijker ¨pakket beheer¨.
Kort om Mint is Linux leek vriendelijk
Dual boot Linux mint 8 Helena en xp
Linux noob
Ben licht lees blind..sorry voor taal fouten
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor Wamukota » Za 03 Apr 2010, 14:01

Gezien er hier nog mensen zijn die aan fotografie doen - ik ook nl. - heb ik een forumpje bijgemaakt dat exclusief over fotografie en fotobewerking gaat. We kunnen daar in alle 'rust' onze ervaringen uitwisselen.

http://forum.linuxmint-nl.org/viewforum.php?f=48
midas

Re: Hoi Ik ben Birdy

Berichtdoor midas » Za 03 Apr 2010, 15:20

Helemaal super Wamukota...gelijk maar even een draadje gestart!

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten