racingbones stelt zich voor

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
racingbones
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 06 Aug 2012, 12:35
Locatie: Tilburg

racingbones stelt zich voor

Berichtdoor racingbones » Ma 06 Aug 2012, 13:27

Mijn naam op het forum is racingbones, en mijn echte naam is Johan. Ik ben 40 jaar en ik kom uit Tilburg. Ik ben een "gedwongen" windows gebruiker, maar op "oude" pc's heb ik altijd gewerkt met verschillende linux distro's. Ik heb ze allemaal voorbij zien komen, maar uiteindelijk heb ik gekozen voor Linux Mint. Van mijn broer kreeg ik zijn "oude" laptop, en meteen ging ik aan de slag met verschillende distro's. Mint kwam uiteindelijk voor mij als beste uit de bus mede door het uiterlijk en vooral het gebruiksgemak.

Jammergenoeg is het op mijn werk niet mogelijk om met Linux te werken omdat er windows licenties zijn gekocht. Voordeel is dan weer wel dat ik voor enkele euro's altijd de nieuwste versies kan kopen (incl. licentie!) van Microsoft producten. Wat mij een beetje tegenstaat is dat ik nooit precies weet wat er zich allemaal afspeelt op mijn pc. Met Linux heb ik totale controle over mijn pc, en ik weet ook wat er gebeurt en vooral wat er niet gebeurt.

Mijn "nieuwe" laptop, een compaq pressario CQ60 met 3 gb geheugen werkt perfekt samen met Mint 13 Mate. Veel mensen kunnen het niet geloven dat een gratis besturingssysteem out-of-the-box werkt met nagenoeg alle systemen, en vooral ook met oudere systemen. Ik vind het namelijk jammer als systemen na 3 jaar zijn afgeschreven en dus de deur uit gaan om plaats te maken voor nieuwe systemen. Deze oude systemen zijn prima in staat om Linux distro's te draaien waarmee de meeste mensen zich goed kunnen redden. Tenslotte wordt de pc bijna alleen maar gebruikt voor een beetje surfen op het net, emailen en tekstverwerken. Ik heb nu een aantal van deze oude systemen staan die ik ga voorzien van nieuwe distro's (zal wel Mint worden!) om zodoende mensen blij te kunnen maken met een "nieuwe" computer.

Genoeg getypt, ik hoop hier nog veel op te steken, en misschien ook anderen te kunnen helpen.

Johan.
Compaq Presario CQ60 met Linux Mint 13 Mate
Gebruikersavatar
bas
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 101
Lid geworden op: Za 29 Mei 2010, 20:49
Locatie: Zwanenburg

Re: racingbones stelt zich voor

Berichtdoor bas » Ma 06 Aug 2012, 19:44

Welkom bij ons op het forum.
dropbox

Twitter @bdekruijf

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten