banded from the forum in linux mint

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
mearjmiw7
Nieuweling
Nieuweling

banded from the forum in linux mint

Berichtdoor mearjmiw7 » Zo 17 Sep 2017, 14:02

Goedemiddag, ik kreeg vanochtend een mail van Linux Mint Forum dat ik werd gebanded wegens het sturen van spam en tot 14 oktober geen reactie mocht plaatsen op het forum.
Nu krijg ik dit omdat ze er via mijn IP adres achter zijn gekomen. Het vreemde is dat ik me niet eens aangemeld heb bij het forum maar wel alle vragen en opmerkingen lees omdat ik pas enkele maanden Linux mint op mijn laptop heb geïnstalleerd en me nog steeds als een volkomen nieuweling voel. Ik heb trouwens weinig of geen ervaring met Linux of ander OS dan de programma ś die ik voor het werk moest doen.

Kan iemand mij uitleggen in NOOBY taal hoe het kan dat er spam wordt verstuurd via mijn IP adres en wat ik er aan kan doen dat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren. Ik heb er een hekel aan als ik ergens de schuld van krijg wat ik niet heb gedaan en nog niet eens weet hoe dat moet.
Mijn instelling voor internet zit achter een firejail firefox en van de veiligheid update staat tot niveau 3 ingesteld. Ik werk met lint mint 18.2 Sonya.

Bedankt voor de medewerking
Mart
Leon
Senior
Senior

Re: banded from the forum in linux mint

Berichtdoor Leon » Zo 17 Sep 2017, 14:39

Lijkt erop dat iemand daar met jouw mail adres en IP-nummer een account heeft aangemaakt daar.
Hoe je dat kan voorkomen? Je inlog gegevens van je mail beter beveiligen.
LMDE 2 MATE x64
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: banded from the forum in linux mint

Berichtdoor Joan » Zo 17 Sep 2017, 23:42

Ik denk dat het een valse e-mail is geweest. Kijk nog een goed naar de afzender. Ik kan geen blok vinden voor jouw gebruikersnaam of e-mail adres.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.

Terug naar “Newbie vragen”