lukt niet om VLC media player te gebruiken

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
minnie
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 19 Mar 2020, 19:52

lukt niet om VLC media player te gebruiken

Berichtdoor minnie » Do 26 Okt 2023, 16:34

Ik heb bij de systeem instellingen VLC media player als voorkeurstoepassing ingesteld maar krijg ondanks dat altijd Celluloid om een DVD af te spelen op mijn laptop.Linux Mint 21.2 cinnamon64-bit.Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: lukt niet om VLC media player te gebruiken

Berichtdoor dirkjanl » Do 26 Okt 2023, 18:49

Je bedoelt waarschijnlijk: Systeeminstellingen > Voorkeurstoepassingen > Multimedia en daar twee x VLC aangegeven?

Let wel, het kan per muziekbestand verschillen, dus bij mp3, wav, flac etc kan je je eigen voorkeursprogramma aangeven.

Wat je eventueel kan doen is:
Ga naar een muziekbestand en wel als volgt:
Open de verkenner (Nemo) > ga naar een map met muziek > klik rechtermuisknop op bestand en kies "Openen met" > "Andere Toepassing" > kies "VLC" en klik onderaan op "Instellen als standaard".
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
minnie
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 19 Mar 2020, 19:52

Re: lukt niet om VLC media player te gebruiken

Berichtdoor minnie » Do 26 Okt 2023, 20:19

Het gaat tussen twee haakjes om het afspelen van films op DVD.
Naast voorkeurstoepassingen heb ik bij verwijderbare media gekozen voor "altijd vragen wat te doen¨ en nu werkt het wel.
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 394
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: lukt niet om VLC media player te gebruiken

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Vr 27 Okt 2023, 19:53

Je vindt Bij SysteemInstellingen -> Voorkeuren -> Voorkeurstoepassingen een overzicht van de ingestelde voorkeuren. Lukt het ook als je de instelling "Kies een toepassing voor video-dvd's" op VLC media-player plaatst?

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten