Heel veel verbeterd aan Linux en Mint.

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
Lex63
Junior
Junior

Heel veel verbeterd aan Linux en Mint.

Berichtdoor Lex63 » Ma 16 Mei 2016, 23:18

Liep ik enkele jaren geleden nog te klooien om hardware aan de gang te krijgen met Linux tegenwoordig word bijna alles herkend of de driver van de fabrikant gedownload en geïnstalleerd of een alternatieve driver.

Ik heb vreemde hardware aangesloten gehad 2 verschilende 4G LTE dongles een Siera, en een Huawei E3372. Een HP Laserjet 1022 printer. diverse harddisks en USB Sticks. Alles word keurig herkend en geïnstalleerd.

Soms lees ik dat mensen problemen hebben met hardware veelal gaat het om printers. Dan heb ik zeker geluk dat ik compatibele hardware heb?

Enkel jaren geleden had ik ook Linux Mint op een notebook geïnstalleerd gehad dacht ergens 2011/12 dacht versie 11.0. Toen was het nog klooien om mijn ATI video drivers geïnstalleerd te krijgen.

Kwijtraken van programma's.

Wat ik vreemd vind "en ik blijk niet de enige te zijn" is dat het voor kan komen dat geïnstalleerde software geïnstalleerd met softwarebeheer niet meer terug te vinden is. Tot nu toe twee programma's die wel bij software beheer als geïnstalleerd genoteerd staan maar niet terug te vinden zijn.

Veel verbeterd.

Verder niets dan lof voor de huidige versie van Mint. Het werkt stabiel, goed en snel er is heel veel verbeterd, bijna alle hardware word herkend en goed geïnstalleerd.

Lex
dusbaba
Junior
Junior

Re: Heel veel verbeterd aan Linux en Mint.

Berichtdoor dusbaba » Di 17 Mei 2016, 07:42

Lex63 schreef:Wat ik vreemd vind "en ik blijk niet de enige te zijn" is dat het voor kan komen dat geïnstalleerde software geïnstalleerd met softwarebeheer niet meer terug te vinden is. Tot nu toe twee programma's die wel bij software beheer als geïnstalleerd genoteerd staan maar niet terug te vinden zijn.

Lex

Dit had ik ook al gemerkt, bijvoorbeeld het programma Zoneminder is er zo één.
Dit zijn blijkbaar programma's zonder graphical user interface (GUI).
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: Heel veel verbeterd aan Linux en Mint.

Berichtdoor Joan » Wo 18 Mei 2016, 20:27

Uit https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=39822.0
"Je kan eens kijken via Systeem>Voorkeuren>Hoofdmenu of hij in de lijst staat maar nog niet aangevinkt en anders eens via Toepassingen>hulpmiddelen>terminal proberen, commando: zoneminder "
En meer tips voor dit soort situaties.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.

Terug naar “Newbie vragen”