Mandriva 2010.0 Gnome

Een plek waar u het kunt hebben over uw positieve ervaringen met andere software en Linux Distro's.
midas
Held
Held

Mandriva 2010.0 Gnome

Berichtdoor midas » Ma 21 Dec 2009, 22:39

Vandaag de eerste dag van de vakantie...dus dacht ik even een distro uit te proberen. Dus snel even een ISO op USB gezet van Mandriva 2010.0 Gnome. Overal hoor je dat de hardwaredetectie van deze distro subliem is en Mandriva is vooruitstrevend maar niet té. Daarom nog bijvoorbeeld de oude versie van grub. Maar helaas. De LiveCD bevriest na enige seconden opgestart te hebben en komt in een soort van loop terecht. En daar is-ie ook niet weer uit te krijgen. Waarschijnlijk heb ik hardware die het juist met (K)Ubuntu en elke Debian-distro gewoon goed doet en met andere juist wat minder. Je kunt de zaken misschien omdraaien: doet je computer het slecht met de laatste uitgaven van Mint/Ubuntu...probeer dan eens Mandriva of eventueel PClinuxOS...d'r zit best wel verschil tussen!

Zijn er meer mensen met ervaringen met de laatste editie van Mandriva??
Wamukota
Senior
Senior

Re: Mandriva 2010.0 Gnome

Berichtdoor Wamukota » Di 22 Dec 2009, 11:21

Ik heb met Mandriva KDE4 geen problemen gehad, maar de Gnome versie doet het niet goed op mijn laptop. Problemen met de wifi. Vreemd hoor. In Live CD modus alles prima, maar als je die dan na de installatie voor de eerste keer boot, wordt je opnieuw gevraagd je internet connectie aan te zetten, en daar gaat het dan mis. Annuleren of proberen, geen van beide doet het.
midas
Held
Held

Re: Mandriva 2010.0 Gnome

Berichtdoor midas » Di 22 Dec 2009, 13:50

Is wel jammer hoor en heeft misschien iets te maken met de franse slag. In de kern een heel goed en mooi systeem maar in de afwerking net niet helemaal goed. Ubuntu zou het beslist zwaar kunnen krijgen wanneer Mandriva alles iets beter aanpakte...het is immers een professionele organisatie.

Terug naar “Software en andere Distro's”