Zorin 2.0

Een plek waar u het kunt hebben over uw positieve ervaringen met andere software en Linux Distro's.
Gebruikersavatar
josbruyn
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 28
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 15:54
Locatie: Antwerpen
Contact:

Zorin 2.0

Berichtdoor josbruyn » Di 05 Jan 2010, 12:11

Op 1 januari 2010 is deze ubuntu afgeleide vrijgegeven. Doet me denken aan windows maar is uiteraard niet te vergelijken. Voor overstappers van windows naar linux vind ik hem bijzonder gemakkelijk.
http://www.zorin-os.webs.com/
Heb de distro gedownload, de iso (1.3 GB) gebrand en getest. Beviel me wel dus, een partitie bijgemaakt en de zaak geïnstalleerd, de desktop naar het Nederland gezet, recordmydesktop, avidemux, kdenlive, winff en in wine (wordt mee geïnstalleerd) de try out (30 dagen) van Photoshop CS2 geplaatst. Alles draait vlot.
Mogelijk krijgen we er een populaire ubuntu afgeleide bij.
Een video staat op Youtube (moeilijk te lezen- heb een resolutie scherm van 1920x1080) maar het geeft een beeld (geen geluid):
http://www.youtube.com/watch?v=YJwXNshjOV0

Groetjes.
Registered Linux user 490633
Linux Mint Cinnamon 18.3
Gebruikersavatar
robert42
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 17 Nov 2009, 11:45
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contact:

Re: Zorin 2.0

Berichtdoor robert42 » Ma 01 Feb 2010, 14:44

Ik heb hem ondertussen ook erbij geinstalleerd en ziet er inderdaad goed uit, ben ondertussen ook even Dreamlinux 3.5 aan het testen, deze liet zich wat lastiger installeren maar werk verder erg prettig.

Gr, rob
ICT: alles gaat automatisch, maar niet vanzelf
Gebruikersavatar
kblokker
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 15:51

Re: Zorin 2.0

Berichtdoor kblokker » Di 11 Okt 2011, 08:12

Ondertussen is Zorin aanbeland op versie 5.0. Ziet er erg fraai uit.
Gebruikersavatar
josbruyn
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 28
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 15:54
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re: Zorin 2.0

Berichtdoor josbruyn » Di 11 Okt 2011, 11:28

Klopt, kblokker en het ziet er niet alleen fraai uit het is het ook. :)
Zoals steeds worden ook alle codecsen geïnstalleerd. Heb zorin 5.0 al een aantal weken maar nog niet geïnstalleerd. Reden is dat de iso niet gelezen wordt door mijn laptop toshiba satelite A200 waar ik het in dual boot met LinuxMint 10 wou plaatsen. De iso wordt wel gelezen door mijn desktops (hp amd 64 bit athlon) maar daar heb ik al windows xp en linuxmint 9 isadora (lts) op staan. Ik heb nu wel nog een desktop met PCLinuxos maar weet uit ervaring dat deze distro niet in dual boot met een ubuntu afgeleide kan zonder problemen.
De installatie hou ik daarom nog even in beraad.
Gebruikersavatar
kblokker
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 15:51

Re: Zorin 2.0

Berichtdoor kblokker » Di 11 Okt 2011, 13:07

Ik heb hem alleen als live-cd getest. Is erg volledig en ik vind dat ze een mooie set effecten van Compiz hebben gebruikt, hoewel dan natuurlijk snel went (en misschien ook wel weer verveelt). Ik heb de afgelopen regenachtige zondag (eindelijk) Mint 11 op de laptop geïnstalleerd. Groeten, Kees (moet nog kijken hoe ik mijn voornaam in mijn profiel kan zetten).

Terug naar “Software en andere Distro's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast