Ubuntu Lucid Lynx

Een plek waar u het kunt hebben over uw positieve ervaringen met andere software en Linux Distro's.
midas
Held
Held

Ubuntu Lucid Lynx

Berichtdoor midas » Vr 30 Apr 2010, 21:08

Vandaag was het koninginnedag...en tevens natuurlijk een dagje welverdiende rust (...). Maar van rust was weinig sprake omdat ik tegen 7.00 uur alweer naast bed stond wegens een onbestemd gevoel. Gisteren was Ubuntu Lucid Lynx vrijgegeven en lag de gehele site tot aan de latere avond plat. Maar vanochtend zag ik dat de nederlandse spiegelserver 'bij' was en kon het downloadfeest beginnen. Koud een half uurtje later had ik alles op USB staan...proberen maar!

Buiten de kekke kleurtjes echter weinig verschil met Karmic. Natuurlijk alle pakketten weer voorzien van de laatste updates....toch maar even installeren. De installatie verliep geheel zonder problemen en de eerste herstart ging lekker vlot. Het originele artwork gelijk ingewisseld voor mijn favoriete thema New Wave en daarbij gelijk een mooie zwart/wit foto (Toscane) als wallpaper...sober maar heel stijlvol zullen we maar zeggen.

De ATI-videokaart loopt na installatie fgrlx gelukkig als een trein en soepeler als bij Karmic. Ook googleearth krijg ik gelukkig snel aan de praat...een goede testcase altijd. Al met al nog geen problemen ondervonden en dat is nog weleens anders geweest met Ubuntu! Belooft dus een goede basis te worden voor upcoming Mint 9...
Wamukota
Senior
Senior

Re: Ubuntu Lucid Lynx

Berichtdoor Wamukota » Vr 30 Apr 2010, 22:13

Ik heb die op de laptop van mijn vrouw gezet en we zijn weer goed voor drie jaar op haar box.

Nog altijd niet mogelijk om de Wifi aan de praat te krijgen zonder dat ik er eerst een kabeltje insteek om die zgn 'restricted drivers' op die manier binnen te halen. Vreemd, want PCLinuxOS, Mandriva en Sabayon herkennen die wel out-of-the-box.

De knopjes links vind ik wel makkelijk. Is dat nu omdat ik linkshandig ben??

Voor de rest niks wereldschokkends opgemerkt.
midas
Held
Held

Re: Ubuntu Lucid Lynx

Berichtdoor midas » Vr 30 Apr 2010, 22:27

...nou, drie jaar ga ik niet redden denk ik. Eigenlijk wil ik niet meer dan eens per jaar een fresh-install uitvoeren, want eens in de 6 maanden gaat mij te rap. Wel ben ik van mening dat doorgaans de voorjaarsedities van Ubuntu (en dus Mint) wat stabieler aanvoelen. In ieder geval ben ik nu alweer enkele maandjes aan het stoeien met de klassieke gnome-indeling....en eigenlijk bevalt dat best wel. Vooral bij werken met laptop is het vaak handiger dat het beeld van bovenaf scherm opgebouwd wordt omdat het beeldscherm immers vaak laag staat.

Terug naar “Software en andere Distro's”