Ubuntu Karmic Koala

Een plek waar u het kunt hebben over uw positieve ervaringen met andere software en Linux Distro's.
midas
Held
Held

Ubuntu Karmic Koala

Berichtdoor midas » Vr 30 Okt 2009, 14:55

Karmic Koala wordt de basis voor de nieuwe Mint Helena. Blijkbaar was Canonical er heel veel aan gelegen om koste wat kost Karmic Koala op 29 oktober j.l. te releasen. Op het Ubuntu-nl forum zijn de bugs en klachten naar verhouding vrij hoog. Een greep:

- Live CD valt niet te installeren.
- Wireless deed het in Jaunty aardig maar nu opeens niet.
- Problemen met het geluid.
- Problemen met GRUB (vooral bij dual- of meer booting.
- USB-randapparatuur die het ineens niet meer doet.

Kortom, laat Ubuntu in de komende weken/maanden maar even goed aan het bugfixen slaan. Ik hoop dat het mintteam pas Helena gaat vrijgeven wanneer de kwaliteit zich daartoe leent. Liever wat langer wachten dan een te vroege release met onderliggende problemen. Het zal mij benieuwen wat het mintteam ervan maakt...
ESM
Nieuweling
Nieuweling

Re:Ubuntu Karmic Koala

Berichtdoor ESM » Vr 30 Okt 2009, 15:27

Aangezien Mint geen tijd tabel heeft voor uitkomen kun je er verzekerd van zijn dat we 8 pas gaan zien als alles goed werkt. En dus de 64 bit versie nog later en daar baal ik stevig van...
Laatst gewijzigd door ESM op Vr 30 Okt 2009, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz, Linux Mint (64bit), Nvidia GeForce 8600GT, 4000 MiB

Afbeelding
Wamukota
Senior
Senior

Berichtdoor Wamukota » Vr 30 Okt 2009, 20:14

wanda
Junior
Junior

Berichtdoor wanda » Vr 30 Okt 2009, 21:40

En het gekke is bij mij loopt hij als een speer.
Had hem fris geinstalleerd als RC .
Zit al een hele week te kloppen en breken in het systeem en het kreng ;D blijft lopen. :)
Heb al de halve boel bij wijze van spreken er uit gesloopt (is een tic van mij).
http://sites.google.com/site/hardy804lts/-karmic

Denk de nieuwe Mint gaat goed worden , dat Clem rustig zijn tijd neemt , af is als het af is ..niet eerder. :)
Jan E
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Jan E » Za 31 Okt 2009, 17:24

Heb evenmin problemen... Loopt goed hier. Hij geeft alleen op mijn andere laptop aan (die met Mint....) dat de schijf problemen heeft en mogelijk stuk gaat. Ik heb wat testjes gedaan vanuit Mint en vind geen problemen. Ik denk dat het komt omdat ik een tijdje terug met de grootte van de swap partitie aan het prutsen ben geweest. Mogelijk is een of ander tabelletje niet helemaal oke meer.
midas
Held
Held

Berichtdoor midas » Za 31 Okt 2009, 18:18

Heb zojuist Kubuntu 9.10 (32 bits) geïnstalleerd. Het installeren zélf ging niet geheel vlekkeloos...moest het 2 keer doen. Maar ik moet zeggen: vanaf de hd loopt-ie inderdaad als de brandweer. KDE kan best wat zwaarder zijn dan Gnome...maar wanneer het eenmaal loopt is het beslist sneller dan Gnome. Ook grote fotobestanden staan binnen enkele seconden op het scherm...met Gnome (64 bits!) moest ik veel langer wachten. Ik denk dat het met het onderliggende systeem (Qt) van doen heeft. De repo was héél erg langzaam dus aanvullende programma's en pakketten haal ik later wel een keertje op.  Firefox gaat ook als een speer...

Wanneer Pclos 2010 (KDE4) uitkomt ga ik eventjes weer vergelijken...
midas
Held
Held

Re: Ubuntu Karmic Koala

Berichtdoor midas » Za 05 Dec 2009, 16:04

Ik draai nog steeds onder Kubuntu Karmic (32 bits) en het systeem loopt nog steeds als een speer. Na installatie van de laatste KDE maintenance-update (4.3.4) en de laatste kernel-update is het systeem er qua snelheid en snappiness noch meer op vooruit gegaan. Ben eigenlijk van plan om hem op de harde schijf te laten staan en niet te vervangen door Mint 8...zo blij ben ik er eigenlijk mee.

Wie al graag een voorproefje wil zien van KDE 4.4:

http://www.youtube.com/watch?v=aEuapaLJF8g

(Luister ook naar de mooie muziek van Jean Michel Jarre...)
Wamukota
Senior
Senior

Berichtdoor Wamukota » Za 05 Dec 2009, 16:16

Leuk,

alleen die KDE4 ligt me niet ;-)
midas
Held
Held

Berichtdoor midas » Zo 06 Dec 2009, 13:18

Nou Wamukota...in je blog valt te lezen dat je er wel héél anders over denkt :)

Het heen en weer zwabberen tussen Gnome en KDE herken ikzelf ook wel een beetje hoor. Op dit ogenblik slaat de balans dus eventjes meer door richting KDE...en wie weet bij de volgende release. Dat is juist toch het mooie van Mint en linux in het algemeen? Zo nu en dan weer eens iets anders...

Ben op dit ogenblik gewoon blij hoe KDE zich ontwikkelt...vooral ook de onderliggende techniek (Qt). Straks komt Gnome 3.0 eraan en dat zal mij ook heel erg benieuwen...heel veel verouderde libraries zijn dan op de schop genomen en hoop dat het een snel en doeltreffend systeem op zal leveren.
Wamukota
Senior
Senior

Berichtdoor Wamukota » Zo 06 Dec 2009, 13:30

Ja, op mijn blog staat wel dat ik KDE4 niet slecht vind, en als je het niet vergelijkt met andere DE dan is het ook wel doenbaar, maar als je niks gebruikt van de nieuwe features die het verschil maken tussen KDE3 en KDE4, en voor mij is dat Plasma, dan heb ik ook niks eraan.

KDE3 vind ik heel goed. Geen overbodige zaken. Enkel een simpele desktop en uitgerijpte programma's. KDE4 maakt het veel moeilijker voor de modale gebruiker. De meeste applicaties zijn nog niet op het niveau van hun KDE3 voorloper, het paneel is enorm lastig in te stellen, die widgets op je desktop vind ik maar niks enz...

Ik had gehoopt dat KDE4 intuitiever zou zijn dan KDE3. Minder resources, functioneelder, simpeler, ... maar daar heb ik me in vergist. Wellicht dat jongeren zich daar wel in vinden in die grafische overload, maar voor mij is Gnome nog stukken functioneelder dan KDE4

Terug naar “Software en andere Distro's”