Schichtige muis

Allerhande Hardware vragen
JanKol
Nieuweling
Nieuweling

Schichtige muis

Berichtdoor JanKol » Wo 29 Nov 2017, 23:01

Mijn muis doet vreemd schichtig. Als ik b.v. in Thunderbird klik op verwijderen van een bericht verdwijnt er niet één maar meestal verdwijnen twee of zelfs meer per keer; ik klik dan onder het e-mail overzicht en boven het berichtvenster Da’s lastig. Ik heb van alles geprobeerd: muisinstellingen zo langzaam mogelijk gezet. Zeer nadrukkelijk klikken op “Verwijderen” en dan pas na enige seconden de klikknop loslaten enz. Klikken om te selecteren levert geen cursor op die plaats op maar meestal een geselecteerd woord of zelfs hele alinea. Ik heb om een defect van de muis uit te sluiten ook een andere muis aangesloten maar dat levert niets op: het blijft een schichtig onberekenbaar geval. Kortom, niets helpt en ik heb eigenlijk geen zin de zaak weer opnieuw te installeren want dat heb ik al een paar keer gedaan en ddn is het weer een poosje weg maar…. het verschijnsel blijft terugkomen en ik zou er graag vanaf willen. Iemand een idee?
Pjotr
Held
Held

Re: Schichtige muis

Berichtdoor Pjotr » Do 30 Nov 2017, 11:19

Geef eens een volledig systeemoverzicht, op de volgende wijze:
https://sites.google.com/site/computertip/inxi
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 18.2
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken, niets is geheel veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. (Ramana)
mutse
Junior
Junior

Berichtdoor mutse » Do 30 Nov 2017, 19:31

Welke muis gebruik je ?
- een met draad (USB) ?
- een die draadloos is ?

laat ons iets weten. Met dank.
Toshiba Satellite L500-1C7 --Hdd1: LinuxMint Cinnamon 18.2-64- .
JanKol
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor JanKol » Vr 01 Dec 2017, 15:25

Hier staan de systeemgegevens: http://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=7&t=3471&p=18553#p18553.

Het zijn 2 Logitech M305 draadloze USB-muizen, die op een DELL laptop met W10 al jaren goed werken.

Onder Linux Mint gaat het meestal een paar weken, soms een paar maanden, goed en opeens is het dan hommeles.

Terug naar “Hardware en Drivers”