Geheugen steeds vol in Brother printer

Allerhande Hardware vragen
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor Oldtimer3 » Wo 22 Dec 2021, 13:29

Zo'n 6 wkn. geleden een nieuwe printer gekocht, ( de oude Canon was op na 12 jaar ) , en wel de Brother MFC-L 2750 DW , zw/wit laser / all-in-one.
Het installeren viel niet mee en bestond voor 95% uit Windows en Mac handleidingen, de simpele dingen zoals dubbelzijdig afdrukken en nog wat , vielen nog mee.
De 1* printjes waren prima en ook het dubbelzijdig afdrukken was in orde, dat wel.
De laatste 4 weken krijg ik voortdurend bij het willen printen op mijn print display te lezen ( GEHEUGEN VOL ) en printen doet hij dus niet meer.
Dagen gezwoegd om in de papieren een oplossing te vinden, wist niet eens dat een printer een geheugen had, maar geen resultaat.
Ik hoop dat iemand meer weet van deze printer en wat tips kan geven, Brother had alleen als antwoord ( alles goed doorlezen en het is Linux hẽ )
Ik print heel weinig en weet heel weinig van printers af en kom er niet uit ( oh, oude Canon, rust zacht !!! ) Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor stegiman » Wo 22 Dec 2021, 16:31

Mogelijk heeft dat met de fax te maken.
Ga naar deze pagina (klik) en volgt de instructie.

Moest het ondanks dat nog steeds niet opgelost zijn dan stroomkabel even uit stopcontact halen en daarna weer terug in.
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor Oldtimer3 » Do 23 Dec 2021, 14:15

stegiman, bedankt voor de reactie, de tips die je gaf over de verwijzing naar die Brother-site had ik al eerder gevolgd en had inderdaad betrekking op het Fax-gebeuren en die zit er wel op maar is totaal niet aangesloten.
Met dat faxen doe ik niets mee en waar ik dus op die Brother-site driftig naar aan het zoeken was is naar het geheugen leeg maken en de instelling daar van , dus voor het printen.
Ook de stekker uit de muur halen was het niet , even later weer er in , printen en dus meteen op het display ( geheugen vol ) , dus geen print.
Nogmaals stel ik de reactie op prijs.
Vr.gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor dirkjanl » Do 23 Dec 2021, 15:48

Zit er een mogelijkheid op om oude printopdrachten te verwijderen? Ik zeg maar wat.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor Oldtimer3 » Vr 24 Dec 2021, 11:58

dirkjan, als ik wil printen geeft hij op het display aan ( geheugen vol ) en daarna op het rode kruisje op het display drukken , om de printopdrachten te annuleren.
Ik weet dus niet of ze dan ook verwijderd worden, want de volgende print dus al weer ( geheugen vol ).
Toen ik hem vanmorgen 1 x liet printen ( 1 vel ) kwam er zomaar een print uit, maar bij de 2* print gaf hij weer aan ( geheugen vol ).
Ik ben een matige gebruiker van de printer en met 256mb printer geheugen aan boord en geen fax en scan gebruik /
moet dat toch genoeg zijn.
In al die Handleidingen van de Brother heb ik nog steeds niets kunnen vinden over dit onderwerp m.b.t. tot het leegmaken van het geheugen,
dirkjan, toch bedankt voor de reactie. Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor stegiman » Vr 24 Dec 2021, 15:54

Klik op printer icoontje met linkermuisknop en dan afdrukbeheer.
Klik dan met de rechtermuisknop op printer en dan printerwachtrij bekijken.
Daar kan je al uw prnter taken verwijderen.
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor Oldtimer3 » Vr 24 Dec 2021, 20:23

stegiman, Heb de tip gevolgd zoals jij schreef, dus via printerwachtrij de printer taken verwijderen.
Daar stond toch nog een flinke rij taken, alleen het verwijderen lukte niet, na selecteren en verwijderen bleven ze staan.
En daar ging het juist om, ik kreeg ze niet weg, leek wel een soort beveiliging.
Toch nog bedankt, Vr.gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor stegiman » Vr 24 Dec 2021, 22:53

Je moet eerst op de rij klikken en dan op de rode knop klikken en dan annuleren klikken.

Moest het niet lukken dan eerst ontgrendelen.
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor Oldtimer3 » Za 25 Dec 2021, 11:00

stegiman, eerst op de rij klikken en dan op de rode knop klikken werkt ook niet, de rode knop blijft vaag en dus ook geen annuleren.
Alleen de prullenbak werkt wel en geeft aan, verwijderen, de afdruktaken blijven echter staan.
Het ontgrendelen ben ik nog mee aan het puzzelen, zal wel met een wachtwoord zijn, waar dat moderne gedoe voor nodig is .
Ben natuurlijk heel verwend geweest met mijn Canon printer, simpel en goed en dat over 12 jaar.
Bedankt voor je Hulp. Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor stegiman » Za 25 Dec 2021, 11:31

Open terminal en dan dit doen:

Code: Selecteer alles

lprm
Wel geen programma of printer venster eerst sluiten voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor Oldtimer3 » Za 25 Dec 2021, 12:03

Terminal geeft aan, No active jobs on Brother -MFC-L2750 DW.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor stegiman » Za 25 Dec 2021, 23:50

Klik op afdrukbeheer en dan server/instellingen en dan geavanceerde serverinstellingen klikken.
Staat daar misschien taakbestanden bewaren aangevinkt?
Standaard is de tweede regel aangevinkt.
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor Oldtimer3 » Zo 26 Dec 2021, 11:39

In de geavanceerde serverinstellingen staat het vinkje inderdaad op de 2* regel, wel heb ik via regel 1 de lange afdruktaakgeschiedenis
kunnen verwijderen.
Hij printe later maar 1 print uit en de pogingen erna waren weer als vanouds, Geheugen vol, krijg je dan weer te zien, of de klik tussen Linux en Brother aanwezig is , weet ik niet maar deze prijzige printer maakt mij niet blij en de conversatie met Brother al helemaal niet.
De prettige hulp van dirkjanl en stegiman deed me veel goed en waardeer ik ten zeerste , deze printer waardeer ik niet met al die snufjes, volgens mijn wederhelft ben ik de laatste 7 weken niet te genieten en dat klopt, werd alleen vrolijk als ik dacht aan mijn oude simpele Canon printer.
Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor stegiman » Zo 26 Dec 2021, 23:28

Dan zou ik de printer driver verwijderen en opnieuw opstarten en opnieuw printer driver installeren.
Mogelijk is er iets misgelopen bij installatie enof update.
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Re: Geheugen steeds vol in Brother printer

Berichtdoor Oldtimer3 » Di 28 Dec 2021, 11:58

stegiman, printer driver verwijderd en opnieuw opgestart en de printer driver weer geinstalleerd.
En, jawel nu wel printen zonder dat geneuzel over een vol geheugen.
Geheel gedaan volgens de site van Pjotr.
Alleen toen ik een proef scan wilde maken gaf hij aan dat daar geen driver voor was geinstalleerd, dus daar ben ik ergens de fout in gegaan op die uitstekende handleiding van Pjotr.
Dus terug naar de Brother-site en daar de scan-driver opgehaald en er op gezet.
Ook de afdruk- taken kan ik nu verwijderen, erop klikken en dan op de prullenbak in afdrukbeheer klikken, hij blijft dan nog even staan , venstertje weg halen en als je het venstertje weer terug zet is alles weg.
En dan nu eens studeren op die handleiding van Pjotr op Makkelijke Linuxtips, zonder te oefenen.
In willekeurige volgorde bedankt, dirkjanl , Pjotr, stegiman , steunpilaren van dit onvolprezen forum.
Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten