Mac

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Mac

Berichtdoor Wilfried1954 » Di 01 Dec 2015, 19:35

Vermits hier staat dat je over van alles kan praten stel ik hier mijn vraag:

Kent of gebruikt iemand van jullie een Mac? Zo ja weet je dan of een Mac (zoals Linux) gewoon Windows programma's kan draaien? En zo ja hoe kan ik een (portabel) Windows programma installeren? In Windows en Linux is dat gewoon het ding in een folder zetten een een starter aanmaken, is dat in Mac hetzelfde?

Het programma heeft geen installatie nodig, het is een zogenaamd portabel programma.

Dank je,
Wilfried
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Mac

Berichtdoor Joan » Wo 02 Dec 2015, 12:51

Ik heb een keer Linux Mint op een Apple gezet die het Mac systeem niet kon opstarten.
Op http://wiki.linuxmintnl.nl/index.php/LinNaastApple staat daarvoor een handleiding. (en het is geen linaasappel al is dat lekker :D )

Hoe dat gaat met een goed werkend Mac systeem weet ik niet.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Leon

Re: Mac

Berichtdoor Leon » Wo 02 Dec 2015, 20:55

Mss met een Mac versie van wine (weet niet of dat er is)
Op intel Macs kan je dual booten met Windows / Linux, op Power PC Macs kan je Virtual PC installeren (net zoiets als VirtualBox) en daar binnen dan Windows draaien
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Mac

Berichtdoor Joan » Wo 02 Dec 2015, 22:18

Het probleem is dat alle apple prog's uit de applestore komen en niets is daar gratis, wat voor proberen niet relevant is.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten