complimenten en waardering voor Pjotr

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Bazinga
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 27 Jan 2016, 14:58

complimenten en waardering voor Pjotr

Berichtdoor Bazinga » Di 02 Feb 2016, 13:05

Beste Pjotr,

Mijn naam is Ben 57 jaar en altijd bereid om iets verder te kijken dan wat er al is.
Sinds kort ben ik overgestapt van Windows 7 naar 1 besturingssysteem Linux Mint 17,3 Rosa Cinnamon 32-bit. Mede dank zij jou durfde ik de stap te wagen. En nu kom ik tot mijn plezier jou hier tegen.

Ik had al een tijdje gelezen over Linux,maar nooit de stap aangedurfd. Tot..

Ik jouw site tegen kwam op Google. https://sites.google.com/site/computertip/Home Ik heb met veel plezier en interesse al wat jij schreef gelezen en de info opgezogen als een spons.

via jouw handleidingen, tips en trucs, heb ik Linux geïnstalleerd. Ik moet zeggen daar heb ik geen spijt van en echt een aanrader voor een beginner. Zoals jij aangeeft: de eerste 10 dingen die je moet doen zodra je Linux hebt geïnstalleerd. Dat heb ik gedaan.Punt voor punt.Met een goed resultaat.Vandaar verder gegaan met lezen en handelen. Ik heb zelfs de papieren 'Windsurfer' gemaakt :D en t werkt echt tot mijn verbazing

Daarom wil ik toch op deze wijze mijn complimenten en waardering uitspreken over de vele uren en werk wat jij hier ongetwijfeld hebt ingestoken. Het resultaat is een goed en begrijpende uitleg over de vele facetten van Linux. Ook voelde t veilig om jouw instructies op te volgen omdat het stuk voor stuk kloppende en veilige commando's zijn die ik in de terminal kon typen/plakken.

Hoe dan ook, het gevolg van dit alles: Ik heb nu een veilig en stabiele Linux draaiend en met veel plezier nog alles aan t ontdekken.

Had nog wel 1 vraag: Dat automatisch kopiëren met muis en weer kunnen plakken, werkt dat ook met touchpad?

Mijn volgende stap om is via jouw instructies een virtual box te gaan installeren. :D

Nogmaals mijn hartelijke dank en waardering voor het vele werk.

p.s Ik wist niet precies waar deze post onder te brengen. Ik kon dit ook via een pb doen,maar ik vind dat iedereen mag weten wat jij betekent voor de beginnende Linux gebruiker.

groetjes Ben
Linux Mint Cinnamon 64 bit
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: complimenten en waardering voor Pjotr

Berichtdoor Pjotr » Di 02 Feb 2016, 19:22

Bedankt voor je compliment! :)

Overigens vind ik de forumnaam die je hebt gekozen, nogal smerig overkomen.... Wat is de gedachte erachter geweest om die te kiezen?

Over je 32-bits-systeem: 32-bits is nog steeds een goede keuze. Maar het "ecosysteem" van 32-bits is aan het afbrokkelen: zo heeft Google al bekend gemaakt, dat ze volgende maand stoppen met 32-bits Chrome voor Linux. Overweeg in de toekomst dus eens een overstap naar 64-bits (als je apparatuur dat trekt, natuurlijk).
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
fgeurink
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 27 Mar 2014, 14:44

Re: complimenten en waardering voor Pjotr

Berichtdoor fgeurink » Wo 03 Feb 2016, 11:12

Beste Pjotr,

Ook ik heb toen ik enkele jaren geleden overstapte naar Linux Mint veel aan jouw site gehad.
Ben ervaart nu hetzelfde als ik, wil echt nooit meer terug naar Windows. (versie 8 en 10 al helemaal niet!)

Vraagje over Google Chrome: ik draai thuis ook de 32 bit versie van Linux Mint op 2 pc's omdat het beide Pentium D machines zijn die gezien hun conditie waarschijnlijk nog jaren mee kunnen. Heb je het over Google Chrome of over Chromium uit de software repositories ?

Groeten, Folkert
Pentium D 3,0 GHz - 4 Gb RAM - Mint 17.3 (Rosa) KDE 32bit

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: complimenten en waardering voor Pjotr

Berichtdoor Pjotr » Wo 03 Feb 2016, 11:42

Vraagje over Google Chrome: ik draai thuis ook de 32 bit versie van Linux Mint op 2 pc's omdat het beide Pentium D machines zijn die gezien hun conditie waarschijnlijk nog jaren mee kunnen. Heb je het over Google Chrome of over Chromium uit de software repositories ?
In principe alleen over Google Chrome, maar ik weet niet of de ontwikkelaars van Chromium tijd en energie willen steken in doorgaan met 32-bits....

Overigens zou Pentium D ook geschikt moeten zijn voor 64-bits, als ik wikipedia mag geloven.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: complimenten en waardering voor Pjotr

Berichtdoor Maik » Wo 03 Feb 2016, 15:12


p.s Ik wist niet precies waar deze post onder te brengen. Ik kon dit ook via een pb doen,maar ik vind dat iedereen mag weten wat jij betekent voor de beginnende Linux gebruiker.

groetjes Ben
Niet erg maar aangezien het topic geen echte hulp/support vraag betreft is het verplaatst naar dit gedeelte van het forum.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
aris
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 20 Nov 2017, 17:26

Re: complimenten en waardering voor Pjotr

Berichtdoor aris » Wo 28 Feb 2018, 09:47

Ik heb ook veel waardering voor de nauwgezette instructies van Pjotr. Linux Mint is helemaal super, zeker vergeleken met windows10!
Volgens instructies heb ik VirtualBox geinstalleerd, windows7.ova gedownload en uitgepakt: maar dan gaat het mis!! Het hele systeem hangt en wat ik ook probeer ik weet dit niet te verhelpen. Wie heeft raad???
baswf
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 02 Mar 2018, 09:30

Re: complimenten en waardering voor Pjotr

Berichtdoor baswf » Vr 02 Mar 2018, 09:34

Ik heb ook veel waardering voor de nauwgezette instructies van Pjotr. Linux Mint is helemaal super, zeker vergeleken met windows10!
Volgens instructies heb ik VirtualBox geinstalleerd, windows7.ova gedownload en uitgepakt: maar dan gaat het mis!! Het hele systeem hangt en wat ik ook probeer ik weet dit niet te verhelpen. Wie heeft raad???


ik zou juist hetzelfde bericht plaatsen. VM start op en daarna zit alles echt(!) vast.
Graag advies.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 903
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: complimenten en waardering voor Pjotr

Berichtdoor dirkjanl » Vr 02 Mar 2018, 18:48

Kijk hier eens naar: viewtopic.php?f=7&t=3531&p=18925&hilit= ... box#p18915

Vriendelijke groet,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
jsgn3
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 02 Mar 2018, 23:54

Re: complimenten en waardering voor Pjotr

Berichtdoor jsgn3 » Za 03 Mar 2018, 09:33

Beste Pjotr,

Door jouw site heb ik het 4 jaar geleden gedurfd om over te stappen
van Windows XP naar Mint 13. O.k., dual boot, dan :^). Op een
Pentium met 2 Gbyte. Nu Mint 13 sinds vorig jaar april niet
meer ondersteund werd stond ik voor een moeilijke keus:
een nieuwe PC of Mint upgraden? Weer met behulp van je
site ben ik net naar versie 18.3 gegaan. Met heel veel genoegen.
Leuk om te zien wat er verbeterd is aan Mint. En ik leer ook
veel meer door de beperkingen van de hardware en de
overzichtelijkheid van Mint. Zoals dat Firefox met een enkele
tab open al 0,5 Gbyte geheugen gebruikt. 0,5 Gigabyte! Ongehoord.

Kortom: heel erg bedankt!

Jos
Leon

Re: complimenten en waardering voor Pjotr

Berichtdoor Leon » Za 03 Mar 2018, 16:47

63 tabs hier open, FF gebruikt 530 MB
Mint 18.3 MATE x64

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten