Forum LinuxMint België

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Forum LinuxMint België

Berichtdoor mutse » Wo 31 Mei 2017, 14:52

Het linuxmint-forum België houd op te bestaan:

van de beheerder, Darknet, ---> Nieuws: Deze week zal een begin worden gemaakt met de voorbereidingen om het Forum te ontmantelen,vanaf 03-06-2017 wordt het Forum opgeheven.

Jammer, een fijn forum dat ophoud te bestaan. :(

Ook het forum, de BruTux Vrienden ( www.baudrez.be/forum/ ), is, per direct, gestopt. :(
Ook heel jammer, maar ik respecteer de beslissing van de beheerder. Het blog blijft wél bestaan ( www.baudrez.be )

Ter informatie en mededeling.

Groet,
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Leon

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Leon » Wo 31 Mei 2017, 20:47

Ach Mint.be is nooit een fijn forum geweest, kijk maar eens goed naar hoe ze begonnen zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Pjotr » Wo 31 Mei 2017, 21:25

Ik vond het wel degelijk een fijn forum, beheerd door sympathieke mensen met hart voor de zaak.... Hoe dan ook: hun inspanningen hebben bijgedragen aan de bevordering van Linuxgebruik in Vlaanderen en Nederland, waar ik hen dankbaar voor ben. Jammer dat er een einde aan komt.

Aan de andere kant: minder versnippering heeft ook voordelen. Dit kan een versterking betekenen van de positie van dit forum.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Joan » Wo 31 Mei 2017, 23:06

Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
nahjo
Junior
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: Vr 23 Okt 2015, 12:45

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor nahjo » Zo 04 Jun 2017, 17:32

Ooit eens een poging gedaan om mij op dat forum te registreren. Het aantal vragen dat ik toen voor de neus kreeg deed mij beslissen laat maar :-)
Ze melden:
Draagvlak om het Forum in stand te houden is verdwenen dit i.c.m het uitblijven ondersteuning achterban hebben ons doen besluiten om er geen energie meer in te stoppen en het Forum te ontmantelen
Vraag ik mij af of de animo te gering was of was het een eurootjes probleem?
LM18.3xfce
Leon

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Leon » Zo 04 Jun 2017, 19:08

Beide, ondanks wat er door sommige beweerd wordt was het alles behalve een vriendelijk forum
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Joan » Zo 04 Jun 2017, 19:23

De Nederlandse Linux Mint afdeling was in 2013 ook van plan te stoppen door ... , na eerst al een reorganisatie te hebben doorgemaakt.
Gelukkig heeft Christiaan van Aken van Linprofs de Nederlandse gemeenschap nieuw leven ingeblazen met medewerking van Linprofs die hun server te beschikking heeft gesteld.

De server en programmatuur wordt professioneel door Linprofs onderhouden.
Als ik de het aantal nieuwe leden en reacties op alle LMNL sites bekijk dan zie ik nog steeds groei.
Er zijn ook best veel enthousiaste leden met goede kennis en ideeën die regelmatig een bijdrage leveren.
Ik denk dat de Nederlandse Linux Mint gemeenschap in de handen mag klappen voor deze samenwerking.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
nahjo
Junior
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: Vr 23 Okt 2015, 12:45

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor nahjo » Ma 05 Jun 2017, 09:31

Recht zo die gaat!
Een betrouwbare sponsor en enthousiaste vrijwilligers dat moet wel goed gaan. :)
LM18.3xfce
Leon

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Leon » Ma 03 Jul 2017, 19:23

En een doorstart is mislukt
https://steunpunt-almere.nl/helaas/
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Pjotr » Ma 03 Jul 2017, 23:25

En een doorstart is mislukt
https://steunpunt-almere.nl/helaas/
De eigenares van steunpunt-almere.nl is ooit verbannen van het Belgische forum, wegens onverbeterlijk wangedrag (en ook van het Nederlandse Ubuntuforum, om dezelfde reden).

Vandaar dat men het Belgische forum niet aan haar heeft willen overdoen. Begrijpelijk, moet ik zeggen....
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Joan » Di 04 Jul 2017, 00:12

Wat wordt bedoeld met "onverbeterlijk wangedrag"? Ook ik heb "onverbeterlijk gedrag" ;)
Als ik de reactie van Pjotr en https://steunpunt-almere.nl/linux-mint- ... e-is-meer/ lees lijkt het mij meer een stammenstrijd en in dat verband begrijpelijk dat het haar niet gegund wordt. Iemand kan best een goede beheerder zijn ondanks minder aantrekkelijke eigenschappen. Trump is zelfs president geworden.
Ook ik heb de (on)vriendelijkheid op het Belgische forum gezien, dus niet gek als er geen (financiële) steun van de gebruikers was.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Pjotr » Di 04 Jul 2017, 10:46

Joan: ik heb waarschijnlijk meer achtergrondinformatie, en meer ervaring met de betrokken personen, dan jij..... Sommigen ken ik al 10 jaar. :)

De mensen die het Belgische forum beheerden, waren positieve, constructieve en behulpzame mensen, die het beslist niet verdienen als we ze hier "een trap na" gaan geven. Zeker niet op basis van informatie uit verdachte bron (steunpunt Almere)....
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Joan » Di 04 Jul 2017, 16:24

Ik ken die situatie niet zo uitgebreid als jij en anderen kunnen alleen afgaan op de info die op internet te vinden is. Daarom is het gevaarlijk om iets te plaatsen waarmee je een menig geeft, en vooral als het om personen gaat.
Het effect is dat je bericht nu is gemeld met een onvriendelijke opmerking, wat ik óók kan begrijpen.

Voor iedereen !!!
Probeer je eigen mening te verbergen, geef geen oordeel over personen en wees vriendelijk.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Leon

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Leon » Di 04 Jul 2017, 21:59

Er schijnt toch een herstart te zijn
https://forums.linuxmint.com/viewtopic. ... 3#p1337203
Dummy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: Di 19 Aug 2014, 22:31

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Dummy » Di 04 Jul 2017, 22:49

Voor iedereen !!!
Probeer je eigen mening te verbergen, geef geen oordeel over personen en wees vriendelijk.
Dacht ik toch in een democratie te leven waar je gelukkig voor je mening mag uitkomen :D
Als je Windows heb leren kennen ga je van Linux houden.

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten