Kdenlive en donker thema

Videobewerking
dirkjanl
Senior
Senior

Kdenlive en donker thema

Berichtdoor dirkjanl » Vr 22 Sep 2017, 10:56

Het video-editing programma Kdenlive gebruik ik nu ruim een jaar met zeer veel plezier. Eerst op de oude laptop in LM 17.1 Xfce en de oude vaste PC met LM18 Cinnamon. Nu op de nieuwe laptop en nieuwe PC, beide LM18.2 Cinnamon. Echter, op de laptop krijg ik niet de keuze om een donker thema te kiezen. Hij geeft maar 1 mogelijkheid, de default en die is licht.
Na zoeken op Google kwam ik uiteindelijk uit bij de Google + community: "Kdenlive | Official Community". Daar las ik het advies om via 'Programma beheer' het thema 'Breeze' te installeren. Dat gedaan en bij 'Systeeminstellingen > Thema's > Pictogrammen' gekozen voor een van de twee Breeze mogelijkheden. En zie, ik krijg in Kdenlive onder 'Instellingen > Thema' de mogelijkheid om uit twee donkere thema's te kiezen!

Echter, nu zijn al mijn icoontjes in Breeze en dat vind ik toch niet zo fijn. Dus maar weer bij 'Systeeminstellingen > Thema's > Pictogrammen' gekozen voor mijn oude pictogrammen stijl: Oxygen. En wat blijkt? Na het opstarten van Kdenlive is de mogelijkheid voor de donkere thema's gebleven!

Voor hen die ook tegen dit euvel aangelopen zijn.

Vriendelijke groet, Dirk Jan
Laptop Clevo N240BU 14", HD Graphics 620, Intel i7-7500U, RAM 16GB, Linux Mint 18.3 Cinnamon-64 bit
Vaste PC Intel i7-6700, Nvidea Geoforce GT730 4 gb, 16 GB RAM, Asus B250M moederbord. Linux Mint 18.2 Cinnamon-64 bit

Terug naar “Video”