Lightworks

Videobewerking
dirkjanl
Senior
Senior

Lightworks

Berichtdoor dirkjanl » Ma 02 Okt 2017, 18:52

Het vermelden waard.
Lightworks is een zogenaamd professioneel videobewerkingsprogramma en schijnt al 25 jaar te bestaan. Grappig, in mijn eerdere zoektocht naar videobewerkingsprogramma's in 2008 ben ik het niet tegengekomen en lange tijd heb ik gedacht dat het alleen voor Windows beschikbaar was. En ook dat klopte niet, want ik lees nu dat het in 2011 een stabiele versie kreeg voor Windows. In dat jaar werd ook aangekondigd dat er een versie voor Linux aan zat te komen. Dat is allemaal langs mij heen gegaan, want ik was de jaren dat ik op Windows zat tevreden met Corel Video Studio en op Linux met Kdenlive. Sinds kort heb ik Lightworks voor Linux op mijn PC staan en heb ik het voorzichtig uitgeprobeerd. Het ziet er veelbelovend uit. Ik ben echter niet verder gekomen dan een eerste proeve en ben gestopt toen ik zag dat het allemaal ".lvix" bestanden aan maakte in de videomap. En bij het importeren van clips moet je aangeven in welke framerate de video's moeten zijn. Clips in andere framerates accepteert hij niet. Dat moet vast wel lukken, maar voor mij is op dit moment de "leercurve" iets te groot. Maar voor wie nieuwsgierig is: https://www.lwks.com/
Laptop Clevo N240BU 14", HD Graphics 620, Intel i7-7500U, RAM 16GB, Linux Mint 18.3 Cinnamon-64 bit
Vaste PC Intel i7-6700, Nvidea Geoforce GT730 4 gb, 16 GB RAM, Asus B250M moederbord. Linux Mint 18.2 Cinnamon-64 bit
Leon
Senior
Senior

Re: Lightworks

Berichtdoor Leon » Ma 02 Okt 2017, 21:07

Ik kon het wel. Helaas met LMDE (en Debian stable) dependency problemen
libjpeg8 zit niet in de pakket bronnen van jessie en stretch :(
LMDE 2 MATE x64
dirkjanl
Senior
Senior

Re: Lightworks

Berichtdoor dirkjanl » Vr 20 Okt 2017, 18:39

Heb op een vrije middag nog een keer zitten spelen met Lightworks, maar toch maar weer mee gestopt. Reden (ik heb het al eerder genoemd): Er werden ".lvix" bestanden aangemaakt in de map maar de video's staan. En hij kan niet overweg met shots met een verschillende framerate per seconde. Althans, ik heb het niet kunnen vinden. Dan maar gewoon doorgaan met Kdenlive.

Vriendelijke groet,
Laptop Clevo N240BU 14", HD Graphics 620, Intel i7-7500U, RAM 16GB, Linux Mint 18.3 Cinnamon-64 bit
Vaste PC Intel i7-6700, Nvidea Geoforce GT730 4 gb, 16 GB RAM, Asus B250M moederbord. Linux Mint 18.2 Cinnamon-64 bit

Terug naar “Video”