Webcam

Videobewerking
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Webcam

Berichtdoor Arie » Wo 22 Dec 2010, 14:22

Ik ben bezig geweest om met mijn webcam vanuit de woonkamer het balkon te filmen ( met Cheese ) waar een vogelhuis met voederplank staat.

Helaas zijn de kleuren nogal flets, schuiven met de instellingen van Cheese maakt het niet beter, zie hier een voorbeeld
http://www.youtube.com/watch?v=FuTkDQD6KvM
volkomen pet dus ..... :(

met mijn miniDV gaat het niet, zodra ik de lamellen opzij schuif om de kamera te starten zijn de vogels pleite

met Camorama zijn de kleuren wel iets beter te krijgen maar heb ik geen optie om films te maken, wel kan je automatisch iedere minuut een foto maken.
webcam is een Logitech

iemand een tip om wel fatsoenlijke filmpjes te maken met dit weer ( het vele wit is de boosdoener, binnen zijn de kleuren wel goed )
nomko

Re: Webcam

Berichtdoor nomko » Wo 22 Dec 2010, 14:37

Kan je de witbalans niet installen met de hand? Je meld dat de kleuren binnen wel goed zijn. En nu met al die sneeuw wordt er veel licht weerkaatst. Ik vermoed dat jij je webcam moet witbalansen.
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Wo 22 Dec 2010, 14:47

yep, met camorama gaat dat wel, hoewel de kleuren dan nog niet perfect zijn, maar wel aanvaardbaar.
in cheese heb ik die mogelijkheid niet kunnen vinden
nomko

Berichtdoor nomko » Wo 22 Dec 2010, 16:14

Heb je Mplayer geinstalleerd?
Probeer deze commando eens:

mplayer -cache 128 -tv driver=v4l:width=640:height=480:outfmt=i420 -vc rawi420 -vo xv tv://
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Wo 22 Dec 2010, 18:14

zoneminder is idd overkill
camstream doet niets, behalve crashen

iig bedankt voor de tips

Terug naar “Video”