BIOS vergrendeld

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 394
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: BIOS vergrendeld

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Di 30 Jan 2024, 15:34

Vandaag terug LM 21.3 geïnstalleerd. Terug hetzelfde probleem natuurlijk. Ik laat nu de laptop opstarten van een usb-stick van 1GB groot waarop ik volgend image heb gebrand https://phillw.net/isos/linux-tools/uef ... ios.img.xz Je kan die image vanaf die website downloaden. Rechtermuisklik op dat imagebestand en je wordt gevraagd in welke usb-stick die image gebrand moet werken. Geen paniek als na het schrijven, de inhoud van die stick zogezegd leeg is (is niet het geval). Je krijgt dan volgend scherm na netaanleg

Afbeelding

Je kiest "Boot from next volume (internal drive?) en ziedaar, Linux Mint start netjes op! Ik heb geen tijd meer gehad om nog wat te experimenteren, ik heb die laptop teruggebracht. Die vrouw was zeer tevreden met de oplossing en ongelofelijk hoe LM Cinnamon nog goed werkt op een tien jaar oude laptop (origineel met WIN8 geleverd). Ik heb geleerd dat de support van HP voor oudere computers onbestaande is en dat ik volgende keer geen laptop meer zal upgraden als de vergrendeling van de BIOS niet te omzeilen valt. Ik was blij dat de laptop niet naar de schrotthoop hoefde.

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten