Internet Mint via bluetooth via andere computer?

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Geerh
Nieuweling
Nieuweling

Internet Mint via bluetooth via andere computer?

Berichtdoor Geerh » Di 04 Jul 2017, 13:48

Ik heb met USB (unetbootin-iso) Linuxmint basisinstallatie gedaan op een laptop die geen ethernet-internet heeft.
Daarom kan ik ook geen drivers voor wifi-internet installeren.
De bluetooth werkt wel.
Ik kan ook via bluetooth een bestand overdragen van Windowslaptop naar Linuxlaptop.

Nu schijnt het dat er een truuc bestaat om internet via bluetooth te laten lopen: https://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=1285

Daarnaast moet ik Linux nog aan het verstand brengen dat zijn internetverbinding via bluetooth van een andere computer (of een smartphone?) komt.

Wie helpt me verder?

EDIT: Ander idee is om met smartphone te tetheren via USB. Moet ik nog bekijken.
peer
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Internet Mint via bluetooth via andere computer?

Berichtdoor peer » Di 04 Jul 2017, 15:56

bluetooth lijkt mij niet echt geschikt om via te internetten. Je kan nu al bestanden van je windowslaptop overzetten naar je linuxlaptop. Dat moet toch voldoende zijn.
je moet op zoek naar de bestanden die je nodig hebt voor jouw wifi kaart in de linuxlaptop. Download deze met je windowslaptop. dan kun je via bluetooth de bestanden naar je linuxlaptop verplaatsen.

welk bestanden je precies moet hebben en waar je ze moet zetten op je linuxlaptop weet ik niet. Dat wordt even googlen of wachten op info van iemand die hier veel van weet.
desktop-pc: Linux Neon
eee-pc: Debian minimal LXDE

Terug naar “Installatie & Boot”