Linux mint op partitie C

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Linux mint op partitie C

Berichtdoor stegiman » Zo 06 Feb 2022, 21:56

Je kan FFMPEG vinden bij programmabeheer maar of dat dezelfde is weet ik niet.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Linux mint op partitie C

Berichtdoor dirkjanl » Ma 07 Feb 2022, 07:56

Ja,voor zover ik weet is dat hetzelfde. Ik heb dat ook gedaan.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Swake
Senior
Senior
Berichten: 276
Lid geworden op: Di 25 Jul 2017, 10:57
Contact:

Re: Linux mint op partitie C

Berichtdoor Swake » Ma 07 Feb 2022, 15:38

Ik zou graag Linux Mint 20.3 installeren op de partitie C waarop nu Win 7 staat en dus partitie D behouden. Ik wil dus Mint niet installeren naast Win 7. Maar blijkbaar gaat dit niet. Of toch?
Is het dan zo dat, als ik Mint niet naast Win installeer, dan de ganse HD wordt gewist? Alvast bedankt voor uw raadgevingen.
Men heeft het hier ingewikkelder gemaakt dan het is .
Bij een dualboot linux naast windows krijg je de schijfindeler te zien en kun je met het schuivertje zelf de schijfruimte aanwijzen die je voor Linux wil gebruiken .
Bij het opstarten van de computer krijg je dan het bootloader (GRUB) te zien en je dan kan kiezen met welk besturingssysteem je de PC wil opstarten .
Ik beveel wel aan om eerst een Windows 7 herstelschijfje te maken voor in het geval jje linux terug wil verwijderen en je de windows 7 bootloader kan herstellen .
Hou er ook rekening mee dat je als Linux gebruiker alleen naar de windows data partitie (D:) die geformateerd is in NTFS alleen maar kan lezen , maar niet naar schrijven .
https://www.commandoregel.be/dual_boot_instellen.html

Wil je Windows 7 toch vervangen door linux mint kies je bij installatietype voor iets anders en formateer je de D: (sda2) ook in ext4 . Kopieer wel eerst je bestanden van de D: partitie naar een extern medium (schijf of USB stick) en zet ze dan na installatie terug .
PC1 :Dualboot Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2: Multiboot :Windows 10 Ubuntu 22.04/ Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten