Mint 21.1 is er

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
aartje
Senior
Senior
Berichten: 204
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 22:29

Mint 21.1 is er

Berichtdoor aartje » Wo 21 Dec 2022, 15:36

Mint 21.1 is er en ik heb mijn Mint Mate 21 daar naar ge-upgrade. Dat ging zonder problemen, maar
het uiterlijk is hier en daar wat veranderd, de cursor en een, naar mijn mening, hier en daar
lelijk blauw kleurtje, waar dat eerst niet zo was. Verder valt het me tegen dat de "dump/restore"-
commando's nog steeds versie 0.4b47-3 hebben en daardoor eigenlijk niet bruikbaar zijn
op een systeem met meerdere disken en je daardoor niet incrementeel kan backuppen.
Daar is het wachten op bij de debian-bron sinds ongeveer juli (van test naar stable van versie 0.4b47-4)
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 395
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: Mint 21.1 is er

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Wo 21 Dec 2022, 18:19

Hier ook een upgrade gedaan naar LM Cinnamon 21.1. Update verliep vlot. Leuk is dat de flatpacks nu ook bij het updatebeheer zitten. De nieuwe hoekbalk heb ik zelf moeten installeren (de oude show desktop heb ik verwijderd). Na het upgraden werden wel 2 mappen met het tekst-icoontje getoond. Dat was even schrikken, maar na aanpassing van het kleur, werden ze terug netjes als mappen getoond. Terug uitstekend werk van het Linux Mint-team.
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 528
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Mint 21.1 is er

Berichtdoor mutse » Vr 23 Dec 2022, 16:12

Daarnet ook een upgrade naar 21.1 doorgevoerd.
Een en ander terug moeten aanpassen (voorkeuren), er staan nu géén mappen op het bureaublad.
De meest gebruikte programma's staan nu in de werkbalk.
Afbeelding
(klik op afbeelding om te vergroten)
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten