message pump

Alles over programmeren in Linux
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

message pump

Berichtdoor Wilfried1954 » Wo 22 Mar 2017, 19:39

Heeft er iemand ervaring met hoe je in Linux Winsock uitvoert? Ik ben bezig met componenten in Delphi gereed te maken voor Linux (de nieuwe compiler van Delphi kan ook compileren met Linux als target). Maar Windows werkt met een message pump om corporatieve multitasking mogelijk te maken. Het is mij onduidelijk hoe Linux dit doet.

Als er hier een programmer zit die hier ervaring mee heeft, dan graag wat technische informatie. Het internet geeft mij op het ogenblik geen raad en om de hele Linux kernel te gaan bestuderen lijkt mij ook een hondenwerk...
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: message pump

Berichtdoor Joan » Wo 22 Mar 2017, 23:53

Winsock werkt met API en SPI op Windows systemen. Daarbij stuurt SPI de TCP/IP. Een moeilijke zaak als je niet weet hoe dat intern wordt geregeld.
Ik weet weinig van Winsock en Delphi, maar ik zou eerder zoeken naar de mogelijkheden om TCP/IP meer direct via BSD Sockets te laten verlopen. Voor zover ik weet is Winsock op BSD gebaseerd en dat wordt in Linux gebruikt voor netwerk.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Programmeren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten