usb remote tool

casper956

usb remote tool

Berichtdoor casper956 » Vr 08 Feb 2013, 19:23

is er een tool die je een usb printer kan benaderen die aan een router is aangesloten (fritzbox 7340, printer wordt herkent)?
Onder windows 7 werkt dit goed door de tool van de fabrikant (avm), echter hebben ze deze niet voor de lmde of enig linux variant.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: usb remote tool

Berichtdoor Arie » Vr 08 Feb 2013, 19:38

Volgens mij kan dat door hem als netwerk printer te installeren. Bij de installatie het ip-nummer van je fritzbox ingeven.

edit : het kan zijn dat je je Fritzbox op " print server " moet zetten bij de instellingen van de Fritzbox
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
casper956

Re: usb remote tool

Berichtdoor casper956 » Vr 08 Feb 2013, 20:01

Volgens mij kan dat door hem als netwerk printer te installeren. Bij de installatie het ip-nummer van je fritzbox ingeven.

edit : het kan zijn dat je je Fritzbox op " print server " moet zetten bij de instellingen van de Fritzbox
als ik de printer (brother HL5140) probeer te installeren via de ip adres van de router, vind hij deze echter niet.

De fritzbox staat ingesteld dat de usb als remote is te benaderen, onder windows krijgt je meteen de mogelijkheid om de usb remote tool te installeren zodat de printer direct is te installeren zonder enig probleem.
Echter heb ik deze optie niet als ik de fritzbox benader onder linux aangezien de tool onder linux niet werkt (zelfs niet onder wine of playonlinux).

Vandaar mijn vraag of er een usb remote tool programma is die ik kan gebruiken.

Edit: heb hplib geinstalleerd, die ziet alle printers op het wireless netwerk behalve degene die op de router via usb is geconnecteerd.
Gebruikersavatar
bas
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 101
Lid geworden op: Za 29 Mei 2010, 20:49
Locatie: Zwanenburg

Re: usb remote tool

Berichtdoor bas » Vr 08 Feb 2013, 20:15

dropbox

Twitter @bdekruijf
casper956

Re: usb remote tool

Berichtdoor casper956 » Za 09 Feb 2013, 16:25

tnx voor de link.
Zal vanavond ermee aan de slag gaan.
casper956

Re: usb remote tool

Berichtdoor casper956 » Zo 10 Feb 2013, 20:50

Geen succes met de info van de site, printer is nog steeds niet herkenbaar op het netwerk op een linux (lmde) laptop/desktop.

Terug naar “Linux Mint Debian ( LMDE )”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten