LMDE 6 beta ('Faye')

Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 271
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: LMDE 6 beta ('Faye')

Berichtdoor Arie » Wo 04 Okt 2023, 15:36

Dank voor je feedback Arie! Fijn om te horen dat de upgrade(s) prima zijn verlopen. Dan ga ik dat ook eens proberen.

Een clean install zal ongetwijfeld het snelst gaan. Sneller dan een upgrade. Echter ..... in mijn geval betekent dat dat ik na de clean install al mijn settings weer moet instellen, software moet herinstalleren en noem maar op. Mijn systeem heb ik helemaal op maat voor mij ingesteld. En dat daar gaan toch wel enkele uren inzitten.
Precies dat, en sommigen vergeten dat maar voor het gemak.
Ik upgrade al jaren mijn systemen, Ubuntu, Debian en Mint vanaf 17? en LMDE vanaf 4.
Niet 1x een slechte upgrade gehad
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
fthiel
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: LMDE 6 beta ('Faye')

Berichtdoor fthiel » Wo 04 Okt 2023, 15:49

Dat is dus ook de reden dat ik zo blij ben om te horen dat jij nog nooit een slechte upgrade heb gehad!! Het scheelt mij erg veel werk. Want hier in huis gaat het niet om 1 computer maar een redelijk aantal. Een clean install voor ieder van die computers is echt een enorme bult werk .... en hele vierkante ogen ;-).

Blijft dat het uiteraard een ieder geheel vrijstaat welke keuze hij of zij wil maken : clean install of upgrade. Fantastisch OS toch!!? Helemaal happy!!
fthiel
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: LMDE 6 beta ('Faye')

Berichtdoor fthiel » Do 05 Okt 2023, 13:52

Net via de upgradetool een van m'n computers naar LMDE6 geupgradet en dezelfde ervaring als Arie : ging vlekkeloos! Alle settings, software etc. zijn allemaal keurig bewaard.
Ik ben echt onder de indruk. Wat een huzarenstukje van het Mint team!!
fthiel
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: LMDE 6 beta ('Faye')

Berichtdoor fthiel » Do 05 Okt 2023, 14:25

Vond nog een informatieve review over LMDE6 (Engels) : https://linuxiac.com/lmde-6-released/
fthiel
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: LMDE 6 beta ('Faye')

Berichtdoor fthiel » Do 12 Okt 2023, 15:45

Nog even ter info : ik heb zes computers via de upgradetool van LMDE5 naar LMDE6 geupgrade en dat is volledig foutloos gegaan! Alle computers draaien als een zonnetje. Dit heeft me heeeeel veel werk gescheeld. Mint Team heel erg bedankt! Donatie is inmiddels overgemaakt ;-).
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: LMDE 6 beta ('Faye')

Berichtdoor stegiman » Do 12 Okt 2023, 23:29

Ik zelf zou nooit upgraden want er zal altijd rommel blijven zitten.
Veel liever proper lei en veel sneller klaar in hoogsten 10 minuten inclusief alle machine die verbonden is zoals printers enz.

Maar er zijn ook fouten in LMDE 6 hoor en dat is te zien aan de hoge meerdere keren per dag updaten in vergelijking met LMDE 5
Gelukkig is LMDE 6 in mijn geval wel stabiel maar dat was ook bij LMDE 5 zo.

Maar een ding is wel iets wat ik stoort: LMDE 6 is niet echt onafhankelijk want er zit bijvoorbeeld Chrome apps wat eigenlijk in strijd is wegens Europese wetgeving.
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 528
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: LMDE 6 beta ('Faye')

Berichtdoor mutse » Vr 13 Okt 2023, 15:29

https://linuxiac.com/lmde-6-released/ ... begrijp ik dan uit volgende parfrase:
Compared to the previous LMDE 5 “Elsie” release offering Cinnamon 5.6, the new one comes with the latest up-to-date version, Cinnamon 5.8.4, released over two months ago. Its standout feature is the built-in support for the touchpad and touchscreen gestures.

In other words, users can now easily control windows, virtual desktops, and multimedia playback by swiping, pinching, and performing other movements.
... dat LMDE 6 ook zeer werkbaar is/wordt op een laptop met een aanraakscherm (touchscreen of een tablet) ???

Graag bevestiging (getest).
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: LMDE 6 beta ('Faye')

Berichtdoor stegiman » Vr 13 Okt 2023, 23:26

Ik heb geen laptop maar wel touchscreen en dat is geen probleem bij LMDE 6
Maar je moet wel na een tijdje dit doen en opnieuw opstarten

Code: Selecteer alles

sudo apt update && sudo apt upgrade y
Dat zal er vroeg of laat de driver worden geïnstalleerd.

Terug naar “Linux Mint Debian ( LMDE )”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten