Geen beeld in VLC bij mkv bestanden.

Vragen over software en applicaties
nizi
Nieuweling
Nieuweling

Geen beeld in VLC bij mkv bestanden.

Berichtdoor nizi » Do 09 Feb 2017, 17:18

Hoi Op mijn Toshiba laptop van 2008 heb ik Mint 18.1 xfce gezet. Oorspronkelijk stond hier 32bits software op maar 64 bits lukte nu ook. Alles werkt goed. Behalve bij het afspelen van mkv bestanden via VlC heb ik geen of slecht beeld.
Wel geluid en ook ondertitels. Vreemd is dat afspelen via de normale mediaspeler in Mint wel gewoon werkt.
Via de instellingen van VLC kom ik er niet uit. Gekeken op site van Pjotr (computertip) en VLC maar niets gevonden wat het oplost.
Wie kan helpen?
achibula
Nieuweling
Nieuweling

Re: Geen beeld in VLC bij mkv bestanden.

Berichtdoor achibula » Do 16 Feb 2017, 18:12

Heb je de multimedia codecs geïnstalleerd bij de fresh install van LM 18.1? Zoniet eens kijken op de site van Pjotr.
nizi
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor nizi » Ma 20 Feb 2017, 23:14

Bedankt Achibula voor reactie. Inmiddels opgelost. Bij voorkeuren : invoer codecs: hardware versnelde decodering heb ik uitgeschakeld en toen had ik beeld. Opgelost dus.
nom001

Berichtdoor nom001 » Vr 05 Mei 2017, 13:23

achibula schreef:Heb je de multimedia codecs geïnstalleerd bij de fresh install van LM 18.1? Zoniet eens kijken op de site van Pjotr.

Niet perse nodig om daar te gaan kijken. Mint 18 heeft standaard een starter in het menu om ontbrekende multimedia te installeren:

Menuknop - Multimedia - Multimediacodecs installeren

Verder staan er best interessante tips op de site van Pjotr uiteraard.

Terug naar “Software en applicaties”