Browser Brave - ervaringen -

Vragen over software en applicaties
mutse
Junior
Junior

Browser Brave - ervaringen -

Berichtdoor mutse » Zo 16 Jul 2017, 00:00

@ Forum,
@ Geïnteresseerden,

om eens te testen heb ik daarnet de browser Brave geïnstalleerd.

https://brave.com/ ---> de downloadpagina: https://brave.com/downloads.html ---> kies voor: Brave for Debian/Ubuntu/Mint

PCLinuxOS- gebruikers: Brave kan gewoon via het Synaptic pakketbeheer geïnstalleerd worden.

Ik weet niet wat ik verwachten moet, maar op de eerste indrukken afgaand, lijkt het mij, een vlotte browser te zijn.

Iemand ervaring mee? Wat vinden jullie van deze browser?

Groet,
spievensterke.
Toshiba Satellite L500-1C7 -- LinuxMint Maté 18.1-64- & Ubuntu Maté 16.04.2-64-LTS.
dirkjanl
Senior
Senior

Re: Browser Brave - ervaringen -

Berichtdoor dirkjanl » Zo 16 Jul 2017, 10:22

Ja, ik ben ook naar Brave aan het kijken. Heb het gisteren geïnstalleerd. Via Brave dot com het bestand "brave_0.17.13_amd64.deb" gedownload en op de Mint laptop gezet. Via de terminal installeren durfde ik niet aan. Brave heb ik ook op de Windows PC gezet. Zag dat er een sync optie was en die ook aangezet. Nu verder "oefenen".

Vriendelijke groet,
Laptop Clevo N240BU 14", HD Graphics 620, Intel i7-7500U, RAM 16GB, Linux Mint 18.2 Cinnamon-64 bit
Vaste PC Intel i7-6700, Nvidea Geoforce GT730 4 gb, 16 GB RAM, Asus B250M moederbord. Linux Mint 18.2 Cinnamon-64 bit
Pjotr
Held
Held

Berichtdoor Pjotr » Zo 16 Jul 2017, 10:41

Kijk wel uit met die kleine webverkennertjes.... Ze worden doorgaans lang niet zo goed bijgehouden met veiligheidsreparaties, als de "grote jongens" Firefox, Chrome en Chromium.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 18.2
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken, niets is geheel veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. (Ramana)
nahjo
Senior
Senior

Berichtdoor nahjo » Zo 16 Jul 2017, 12:53

Ach het gaat niet om die Brave browser maar meer om zieltjes winnen voor PCLinuxOS. Als ze dat nou eens gingen doen in Windows forums en niet in Linux forums zou ik ze steunen maar nu begin ik mij er een beetje aan te ergeren (wat ik niet moet doen).
De link : http://www.pclinuxos.nl/Forum/
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Zo 16 Jul 2017, 19:10

Er wordt vaak verwezen naar andere distro's of sites, zelfs als daardoor kan worden verdient. Iedereen heeft voorkeuren en mag daarover melden of vragen.
Als een bericht niets met Linux Mint te maken heeft of alleen reclame is wordt het gewist.

Inderdaad niet aan ergeren, dat heeft alleen nadeel voor jezelf. ;)
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.

Terug naar “Software en applicaties”