Geen beeld bij NPO

Vragen over software en applicaties
Annamintie
Junior
Junior

Geen beeld bij NPO

Berichtdoor Annamintie » Do 17 Aug 2017, 14:05

Omdat ik geen tv heb kijk ik televisie online. Alle omroepen doen het prima behalve NPO.
En dat is jammer want daar kun je in 1 klik een programma bekijken.
Ik heb in firefox mijn settings nagelopen en extensions bijgewerkt, maar ik kan het euvel niet vinden.
Ook in chrome werkt het niet hoewel ik daar helemaal geen extension of wat dan ook heb toegevoegd en niets geblokkeerd.
In Opera werkt het ook niet, maar dat klopt, die heb ik volledig dichtgetimmerd op veiligheid gebied.
Kan iemand mij helpen, moet ik iets installeren of juist verwijderen of iets anders ophalen?
Het is nu ongeveer een maand zo en dat is ook de tijd dat NPO de site heeft verandert.

Alle upgrades van het niveau 1 en 2 houd ik bij.
dirkjanl
Senior
Senior

Re: Geen beeld bij NPO

Berichtdoor dirkjanl » Vr 18 Aug 2017, 09:55

Geen direct antwoord op je vraag, maar ik kijk ook TV via de PC en doe dat via het programma dat de internetprovider daar voor heeft. In mijn geval is dat Ziggo met het programma:
https://www.ziggogo.tv/nl.html
en daarvoor gebruik ik de browser Opera. Ik moest daarvoor wel goed opletten dat ik 'Pop-Ups' toe mocht laten. Maar ik zie nu ook dat het in Chrome ook goed gaat.

Vriendelijke groet, Dirk Jan
Laptop Clevo N240BU 14", HD Graphics 620, Intel i7-7500U, RAM 16GB, Linux Mint 18.2 Cinnamon-64 bit
Vaste PC Intel i7-6700, Nvidea Geoforce GT730 4 gb, 16 GB RAM, Asus B250M moederbord. Linux Mint 18.2 Cinnamon-64 bit
Annamintie
Junior
Junior

Berichtdoor Annamintie » Vr 18 Aug 2017, 13:42

Goeie tip, gelijk gaan kijken. Ik heb ook ziggo en dacht dus appeltje eitje, maar ik moet microsoft silverlight downloaden, dus ik weet niet hoe jij dat doet. Bovendien vind ik ziggo niet zo overzichtelijk. Maar dat kan wennen zijn en als het werkt dan is het ook goed.
Bedankt voor de tip.
dirkjanl
Senior
Senior

Berichtdoor dirkjanl » Vr 18 Aug 2017, 16:02

Ja, dat met dat Silverlight kan ik me nog herinneren, dat was de reden dat ik naar Opera ben gegaan voor TV kijken. Maar ik merk nu dat het in Chrome ook gewoon werkt. Bij mij werkt het zowel in
Opera, Versie 47.0.2631.55 Stable
Chrome, Versie 60.0.3112.101 (Officiële build) (64-bits)
en Firefox, 55.0.1 (64-bits).

In Firefox opletten met de meldingen over scripts en hij moest speciale software downloaden om geluid en video af te kunnen spelen.
Op mijn PC staat LinuxMint18.2 Cinnamon 64 bit en ik haal altijd alle updates binnen van de niveau's 1, 2, 3 en 4.
De kernel is 4.10.0-32

Vriendelijke groet,
Laptop Clevo N240BU 14", HD Graphics 620, Intel i7-7500U, RAM 16GB, Linux Mint 18.2 Cinnamon-64 bit
Vaste PC Intel i7-6700, Nvidea Geoforce GT730 4 gb, 16 GB RAM, Asus B250M moederbord. Linux Mint 18.2 Cinnamon-64 bit
Annamintie
Junior
Junior

Berichtdoor Annamintie » Vr 18 Aug 2017, 20:09

Bedankt dirkjan,

Opera is vooral mijn email browser en daarom compleet dichtgetimmerd. Alle geschiedenis en cookies in de prullenbak bij afsluiten, adblocker enz, enz. Daarom keek ik altijd op firefox. Als ik naar de desbetreffende omroep ga, kan ik de programma's gewoon kijken. Het is echt alleen NPO en nu Ziggo ook. Ik heb alles ook in chrome geprobeerd, die zo open is als wat, geen blockers, helemaal niets, automatisch cookies accepteren enz, maar hetzelfde probleem. Ik heb Linux 17.3 Rose en die loopt zo lekker dat ik die wil houden. Mijn kernel begint met een 3. En na problemen bij een vorige Linux versie waar ik ook altijd de 1 t/m 3 en soms ook 4 updates, heb ik besloten alleen 1 en 2 aan te houden en af en toe kijk in pakketbeheer en dan moet er ook een oranje stipje staan, anders doe ik het niet. Al die browser is wat via de updates binnen komt anders zou ik het niet weten hoe dat te verbeteren, daar heb ik niet genoeg verstand van. Het ziet er naar uit dat ik het via de omweg moet gaan bekijken.
Bedankt nogmaals voor je tip, helaas werkt het niet bij mij.

Groetjes
dirkjanl
Senior
Senior

Berichtdoor dirkjanl » Za 19 Aug 2017, 14:09

Dag Annamintie,

Ik begrijp je overwegingen.
Heb ook nog even op mijn oude laptop gekeken. Daar staat LinuxMint 17.1 Xfce 32 bit op. Daar draait NPO prima op Ziggotv op Firefox versie 55.0.1 (64bits). (wel aan de internet kabel, via WIFI stottert hij) Met Chromium en Vivaldi gaat het daar niet goed, ook de andere zenders dan de NPO's doen het er niet op.

Vriendelijke groet, Dirk Jan
Annamintie
Junior
Junior

Berichtdoor Annamintie » Zo 20 Aug 2017, 12:46

Wat lief dat je dat helemaal voor me na kijkt. Ik heb geen idee welke versie Firefox ik heb, de laatste via de automatische updates.
Firefox staat niet zo open als Chrome, een midden browser zo gezegd. Alles loopt via de kabel, dus dat is het dan ook niet.
Maar dan begrijp ik het niet van ziggo, er is toch een versie van silverlight bij Linux gemaakt, of hoe je dat ook noemt.
De adblocker is voor NPO uitgeschakeld, heb tig keren de cookies geaccepteerd en ook daadwerkelijk ingevoerd, blijft NPO om vragen.
Maar ook andere omroepen schreeuwen om cookies acceptatie maar werken wel.
Maar ik ga het hierbij laten, het is het niet waard om zoveel moeite te doen, het meeste blijft zichtbaar al is het via een omweg.
Ik had gehoopt op een oplossing dmv een regel in het terminaal venster, of te downloaden of zo, een linuxwijze die precies zou weten wat er in bijvoorbeeld firefox zou ontbreken, of juist teveel aanwezig is en dat dan oplossen.
Ik wil je hartelijk danken DirkJan voor al je moeite en ik kijk verder met een omweg.

Groetjes Annamintie
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Zo 20 Aug 2017, 14:23

Alle onderdelen van beveiliging programma's kunnen invloed hebben op de werking en toegang van internet. Denk hierbij aan de firewall en blokkade voor toegang in browsers.
Firefox is een uitgebreide browser en heeft daardoor veel instellingen die van invloed kunnen zijn op de internettoegang.

Daarbij heeft NPO kortgeleden extra restricties ingevoerd voor het bekijken van programma's. De actualiteit rubrieken kunnen wel worden bekeken en enkele andere programma's, maar er zijn sindsdien veel series geblokkeerd.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.
Annamintie
Junior
Junior

Berichtdoor Annamintie » Ma 21 Aug 2017, 00:24

Hallo Joan
Ik kan geen enkel programma bekijken bij NPO, geen nieuws, geen documentaires, nieuwsuur noem ze maar op.
En zoals ik al schreef niet in Opera, Firefox en chrome. Per omroep kan ik alles bekijken, NOS voor nieuws, KRO voor detectives enz, enz
Dit kan in Firefox en chrome. Ook in Opera maar die is niet zo stabiel, maar zoals ik al schreef heb ik die qua veiligheid dichtgetimmerd.
Chrome daarentegen staat helemaal open, daar mogen ze me volgen, geen adblocker, helemaal niets en ook hier staat het beeld van NPO stil en donker, maar ik val in herhaling. Het heeft altijd goed gewerkt tot ze inderdaad kortgeleden de site hebben verandert.
Ik kan de meeste programma's bekijken maar met de eerder genoemde omweg.
Bedankt voor de info, misschien verandert de NPO het weer een keer of komt er een upgrade bij linux hiervoor.
Men is vrij om te dromen.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Ma 21 Aug 2017, 00:47

Ik kijk de actualiteiten met https://www.bvn.tv/uitzendinggemist Misschien helpt dat.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.
Annamintie
Junior
Junior

Berichtdoor Annamintie » Ma 21 Aug 2017, 00:59

Hartelijk dank, nu heb ik Belgie er ook bij. Deze site werkt super zelfs bij Dionne en Diana die door NPO werd doorgestuurd.
Helemaal top. Nogmaals mijn dank.
Annamintie
Junior
Junior

Berichtdoor Annamintie » Wo 20 Sep 2017, 12:35

Heb een andere link gevonden voor alle NL zenders http://www.uitzendinggemist.net
Voor anderen met hetzelfde probleem. Totaal geen problemen hier.
1 tip; Deze site opent altijd op de huidige dag, en dan loop je vast omdat het meeste nog niet uitgezonden is, maar bovenaan staan de datums, op gewenste datum klikken en het kan niet meer stuk. :D
Leon
Senior
Senior

Berichtdoor Leon » Wo 20 Sep 2017, 14:41

Geen oplossing(en), maar :
Bij NPO blijven klagen dat ze openstandaarden moeten gaan gebruiken, deze club wordt tenslotte met ons belastinggeld betaald.
Opera : ik vind het geen fijne browser meer, ongeacht hoe ik het instelde weigerde hij filmpjes af te spelen. Met Chromium, Vivaldi en good old Firefox geen problemen.
LMDE 2 MATE x64

Terug naar “Software en applicaties”