Lokale mappen Thunderbird niet meer weergegeven

Vragen over software en applicaties
LAATSTAN
Nieuweling
Nieuweling

Lokale mappen Thunderbird niet meer weergegeven

Berichtdoor LAATSTAN » Do 12 Okt 2017, 14:41

Afgelopen week heb ik een nieuwe computer geïnstalleerd (met huip van een technische vriend). Daarbij werk ik nu met Linux Mint 18.2 (voorheen: Ubuntu 14.04). Bij het overzetten van Thunderbird is er echter iets misgegaan: de lokale mappen worden niet meer meegegeven (terwijl ze wel door het systeem waren gekopieerd bij het overzetten). In plaats daarvan krijg ik nu een map te zien met de naam temporary_folder_0921408375023423. Enig idee hoe ik die lokale mappen weer zichtbaar kan maken? Of moet ik ik iets veranderen in de verborgen map .thunderbird in de persoonlijke map? Daar zie ik nu twee mappen met de extensie default. Moet ik de inhoud van de ene map misschien naar de andere map kopiëren, of kom ik dan in de problemen?
Alle goede raad voor deze relatieve computerleek is welkom.
DeBaas
Junior
Junior

Re: Lokale mappen Thunderbird niet meer weergegeven

Berichtdoor DeBaas » Ma 16 Okt 2017, 22:23

In de map .thunderbird staan normaal 2 mappen
Crash reports en xxxxxxxx.default
In het bestand profiles.ini staat de verwijzing naar xxxxxxxx.default
Heb je nu 2 .default files wijzig dan profile.ini met de naam van het andere.default.
Mogelijk werkt e.e.a. dan wel. Is de afwijking dan nog groter wijzig dan weer terug.
Controleer de rechten op de map .thunderbird en onderliggende mappen/bestanden.
Mogelijk heb je bij kopieren de (afwijkend) rechten van het vorige systeem meegekregen.
LAATSTAN
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor LAATSTAN » Za 28 Okt 2017, 17:08

dank voor je reactie, DeBaas.
Helaas leverde de aanpassing van de default-file in het bestand profile.ini niet de gewenste verbetering op. Ik heb het nu weer terugveranderd. Ik heb nu maar handmatig de mappen in de ene default-map gekopieerd naar de andere default-map. Nu zijn ze in ieder geval weer wél te zien in mijn Thunderbird-mail.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Wo 01 Nov 2017, 21:20

De naam van de thundebirdmap in de /home/gebruikermap is .thunderbird en de rechten moeten gelijk zijn aan bij voorbeeld de map .mozila.
De rechten van de mappen in .thunderbird zijn normaal ook het zelfde als de maprechten van .thunderbird.

Als alles klopt en toch niet werk, kopieer de inhoud van .thunderbird dan naar een andere plaats en installeer Thunderbird opnieuw met Softwarebeheer.
Plaats daarna de verplaatste inhoud terug en volg de aanwijzing van DeBaas.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.

Terug naar “Software en applicaties”