Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor Lucien » Vr 19 Apr 2024, 16:48

Thunderbird mail doet sinds kort aan 'samenvouwen documenten'. Heb ik niet om gevraagd en ik wil er vanaf. Kan ik dat uitzetten?
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1614
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor stegiman » Vr 19 Apr 2024, 17:54

Dat is iets wat ik ook vervelend vindt.
Het is wat moeilijk uit te leggen maar ik ga proberen:
In postvak in: Zie je in de rechtse vak bovenaan naar onderwerp zie je 1 of meerdere kleine icoontje en daar met de rechtermuisknop kan je bijvoorbeeld converstatie uitschakelen en op die manier worden niet alle berichten in een keer getoond.

Je kan dat ook per bericht doen op dezelfde manier.

Als je met meerdere account werkt dan dient je bij ieder account zo in te stellen.

Je kan ook voor nieuwe mappen dit doen:
Instellingen -> rechter vak en helemaal naar beneden scrollen en daar ziet je Configuratie-editor en dan plak je onderstaande in het vak:

Code: Selecteer alles

mailnews.default_view_flags
Klik op potlood en dan typ je 0
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor Lucien » Vr 19 Apr 2024, 19:37

Werkt bij mij blijkbaar net iets anders. Rechts staat 1 klein icoontje dat lijkt op een stukje verticale filmstrip. Daarop geklikt opent een schermpje met 'voorkeuren'. In de lange lijst die dan opent zit onderaan de optie conversatie. Dat staat aangevinkt. Uitvinken gebeurt alleen als je een andere keuze aanvinkt. Dat zijn 'geen conversatie' of 'gegroepeerd op sortering'. Ik heb 'geen conversatie' aangevinkt. Wat die andere optie inhoud is me niet duidelijk.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 923
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor dirkjanl » Vr 19 Apr 2024, 20:02

Lucien, wat bedoel je eigenlijk met "samenvouwen documenten" ? Geef eens een plaatje als dat kan.

Misschien zeggen een paar plaatjes meer? Maar misschien heb ik het ook niet begrepen.

Afbeelding

Afbeelding
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 397
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Za 20 Apr 2024, 14:05

Bedoel je het icoontje "Berichtenconversaties wisselen"? Je moet het icoontje dan wel actief maken via het icoontje rechts "weer te geven kolommen selecteren"
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor Lucien » Za 20 Apr 2024, 15:23

Ik heb geen plaatje van het probleem. Het is als volgt. Als ik een email wisseling (conversatie) met iemand heb over een onderwerp zijn er emails tussen die weg kunnen. Als ik zo'n email wil deleten verschijnt de melding dat de 'samengevouwen berichten' worden verwijderd. Als ik dan een bericht delete ben ik alle emails (de hele conversatie) kwijt. Dat is niet de bedoeling. Bij die melding staat geen optie om dat te voorkomen. Is dus alles of niets deleten.
Misschien is dat nu aangepast nadat ik bij de instellingen 'conversatie' heb vervangen door 'geen conversatie' aan te vinken. Moet ik uitproberen als ik in een emailwisseling weer iets wil deleten. Overigens doet Gmail hetzelfde door emails samen te voegen zonder optie het uit te zetten en daarom wilde ik geen Gmail.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1614
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor stegiman » Za 20 Apr 2024, 15:26

Afbeelding

Waar de pijl staat met de rechtermuisknop klikken.
Het maak niks uit welke icoontje daar staat. (je kan ook op de ster met de rechtermuisknop klikken)
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 923
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor dirkjanl » Za 20 Apr 2024, 17:06

Ik heb geen plaatje van het probleem.
Plaatjes maken wel veel duidelijk waardoor de antwoorden concreter zijn. Je kan het 'probleem' reproduceren en er dan een plaatje van posten. Woorden zijn vaak op meer manieren uit te leggen.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor Lucien » Za 20 Apr 2024, 18:28

Ik probeer er intussen natuurlijk ook zelf uit te komen en kwam zoekend op internet de oplossing van Dirkjan tegen op de support website van mozilla: https://support.mozilla.org/nl/kb/beric ... s-wijzigen. Duidelijke handleiding. 1 gewijzigd in 0 en dan is het 'samenvouwen van conversaties' uitgeschakeld. Knap dat ontwikkelaars altijd iets nieuws verzinnen waar velen niet op zitten te wachten. Een simpele aankondiging/uitleg van mozilla met een knopje aan/uitzetten was gebruiksvriendelijker zijn geweest. In ieder geval dank voor alle support!!!
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 923
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor dirkjanl » Za 20 Apr 2024, 18:39

en kwam zoekend op internet de oplossing van Dirkjan tegen
ik heb met plaatjes weergegeven wat Stegiman in de post daarvoor van 17:54 uur met woorden deed.
Waaruit in dit geval blijkt: plaatjes zeggen meer dan woorden. ;-)
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 397
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Za 20 Apr 2024, 19:11

Afbeelding
Gebruikersavatar
VuurVosje
Senior
Senior
Berichten: 128
Lid geworden op: Di 11 Sep 2018, 12:08

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor VuurVosje » Wo 24 Apr 2024, 10:26

Beeld->Sorteren op-> Geen conversaties.
Eventueel opmaak voor deze map op alle mappen toepassen.
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor Lucien » Wo 24 Apr 2024, 12:10

Kan het zijn dat het er bij mij anders uitziet? Als ik op dat icoontje klik, dan krijg ik een verticale kolom met als kop 'Berichten selecteren' met daaronder een kolom met opties waarvan een aantal is aangevinkt. Bovenaan staat 'Conversaties' en dat staat aangevinkt.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1614
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor stegiman » Wo 24 Apr 2024, 12:27

Bovenaan staat 'Conversaties' en dat staat aangevinkt moet je uitvinken.
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Thunderbird Mail hoe 'samenvouwen' uitzetten

Berichtdoor Lucien » Wo 24 Apr 2024, 14:03

Gedaan! Het eerder uitschakelen volgens het stappenplan van Mozilla had trouwens geen effect.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten