Oude bestaande Windows 8.1 draaien via USB en met VMWARE?

Vragen over software en applicaties
Terrordwarf
Nieuweling
Nieuweling

Oude bestaande Windows 8.1 draaien via USB en met VMWARE?

Berichtdoor Terrordwarf » Zo 12 Apr 2015, 14:47

Hallo,

weet iemand hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?
het schijnt mogelijk te zijn :P

hartegroet,

Rogér Lousberg
Terrordwarf
Nieuweling
Nieuweling

Re: Oude bestaande Windows 8.1 draaien via USB en met VMWARE

Berichtdoor Terrordwarf » Ma 13 Apr 2015, 19:20

helaas ging mij als linux leek de maag draaien van die links die je me verschafte..... tot ergernis aan toe waar het allemaal in godsnaam over ging op die 2 sites.... waarom niet gewoon een tutorial die voor een semi computer termen bekende, WEL begrijpbaar is :D

http://fds-team.de/cms/articles/2013-12 ... yer-u.html
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Di 14 Apr 2015, 17:41

Terrordwarf schreef:helaas ging mij als linux leek de maag draaien van die links die je me verschafte..... tot ergernis aan toe waar het allemaal in godsnaam over ging op die 2 sites.... waarom niet gewoon een tutorial die voor een semi computer termen bekende, WEL begrijpbaar is :D

http://fds-team.de/cms/articles/2013-12 ... yer-u.html

De link die je hier post is ook niet zo vanzelfsprekend en voor iedereen begrijpbaar denk ik. De reden is misschien dat je vraag niet zo evident is. Ikzelf heb als ontwikkelaar heel veel virtuele machines, maar ik heb nog nooit de nood gehad om een virtuele drive te verwijzen naar een fysische drive. Ik wist zelfs niet dat dit mogelijk was, en ik zie er niet de noodzaak van in omdat je dan het voordeel van de virtuele machines verliest. Maar uiteraard heeft iedereen zijn eigen noden...

Is het ondertussen gelukt wat je wou doen? Indien niet, is het misschien nuttig van te weten wat je wou doen met het resultaat. Misschien zijn er andere of eenvoudigere oplossingen mogelijk dan een VM met een physical drive?

mvg, Wilfried
Linux Mint 17.1 en 18.1 Mate 64 bit
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Di 14 Apr 2015, 18:49

Wat ik kan bedenken :
Gamen op echte hardware, de rest virtueel
Scheelt je ook een (her)installatie
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Di 14 Apr 2015, 20:13

Arie schreef:Wat ik kan bedenken :
Gamen op echte hardware, de rest virtueel
Scheelt je ook een (her)installatie

Maar het is mij niet duidelijk wat de originele poster juist wil bereiken met deze configuratie. Gaat het over gamen?

VMWare Workstation kan ook van psychische HDD een virtuele HDD maken - maar wederom: wat is de bedoeling?. Workstation is wel niet gratis. Ik gebruik VMPlayer die is gratis voor niet-commercieel gebruik.

mvg, Wilfried
Linux Mint 17.1 en 18.1 Mate 64 bit
Terrordwarf
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Terrordwarf » Di 14 Apr 2015, 20:25

Hallo,

mijn doel was om op een laptop met nieuwe SSD waar Mint op staat, toch toegang te kunnen hebben en te kunnen werken vanuit mijn oude Windows HDD, zover ik me herinner voor slechts een programma

Wat was mijn doel met die oude Windows 8.1 installatie?
Ik heb onder Windows in Collectorz.com Movie Collector mijn DVD verzameling van 480+ stuks staan en met dit programma kon ik gewoonweg met een USB barcodescanner de titels inscannen en het programma zocht alle info erbij met 90% slagingspercentage

De database van dit programma kan niet ingelezen worden door de linux variant van DVD collectie beheren en deze kan niet goed vanuit een barcode een juiste titel erbij halen van internet,; GCStar

Wat ik vervolgens had bedacht is om af en toe de oude Windows HDD te draaien via VMWARE (welke ik gedownload heb) of Virtualbox,
zodat ik om de zoveel tijd eventjes toch via Windows mijn database bij kan houden :P

Ook is het Collectorz.com Movie Collector programma zo ver ik weet niet te draaien in Wine of op een andere manier emuleren?
Terrordwarf
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Terrordwarf » Di 14 Apr 2015, 20:27

Ik bedenk me nu zelf net dat mijn gekozen pad erg omslachtig is :P

Ik kan beter een Virtual Machine aanmaken met een Windows Lite versie zeg maar zodat t snel draait en puur Movie Collector installeren :)
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Di 14 Apr 2015, 20:45

Als je een goede windows 8.1 dvd / usb nodig hebt kan je die hier downloaden / aanmaken
http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... resh-media

Terug naar “Software en applicaties”