Welke Skype versie updaten?

Vragen over software en applicaties
mutse
Junior
Junior

Re: Welke Skype versie updaten?

Berichtdoor mutse » Wo 21 Jun 2017, 13:28

@ Forum, @ Linuxgeïnteresseerden,

er is een interessant alternatief voor MS-Skype nu MS beslist heeft om de huidige versie 'af te schaffen':

Bericht MS:
"Alle Skype voor Linux-clients versie 4.3 en ouder worden afgeschaft op 1 juli 2017. Installeer de nieuwste versie van Skype voor Linux om te blijven chatten." Deze mededeling is ook te vinden op de webpagina https://www.skype.com/nl/download-skype ... for-linux/ .

Het interessante alternatief is: Ring: een open-source multiplatform alternatief voor MS-Skype ;)
Te lezen op: http://baudrez.be/ring/

Ter informatie.
Doe er uw voordeel mee.

Groet,
mutse.
Toshiba Satellite L500-1C7 --Hdd1: LinuxMint Cinnamon 18.2-64- .
Leon
Senior
Senior

Berichtdoor Leon » Wo 21 Jun 2017, 15:36

Is wel goed, zelf prefereer ik Linphone
https://www.linphone.org/
LMDE 2 MATE x64
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Wo 21 Jun 2017, 19:18

Dat is dan de tweede keer in korte tijd dat Skype wordt aangepast.

Ik ga Linphone en Ring eens testen.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.
astridbuijs
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor astridbuijs » Do 22 Jun 2017, 15:11

de oude skype inmiddels gedeïnstalleerd.
en de voorkeuren van het sleutelbosverhaal gevonden; dat lijkt me iets voor gevorderden... ;~) en laat ik wijselijk ongemoeid...
bedankt voor alle reakties in ieder geval!
Leon
Senior
Senior

Berichtdoor Leon » Vr 23 Jun 2017, 10:25

Wss heb je geen last meer van deze sleutelbos problematiek als je inlogt (bij het opstarten van je computer) met gebruikers naam + wachtwoord. Ik kan me nog herinneren dat automatisch inloggen in verleden deze problemen gaf.
LMDE 2 MATE x64
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Wo 30 Aug 2017, 15:44

Had de afgelopen maanden weinig tijd en andere prioriteiten, zoals serieuze wifi problemen, over op glasvezel en in gebruikname van Devolo GigaGate systeem, vandaar mijn late reactie. Ondanks die email om te updaten kon ik na 1 juli nog steeds gewoon op Skype inloggen en dat is tot op heden nog steeds het geval. Ook geen reminder o.i.d. van Skype ontvangen, dus waarom updaten als het goed werkt? Verder gebruik ik Philips Skypephones Voip 855 (decttelefoons waarmee je 'gewoon' en via Skype kunt bellen en gebeld worden). Daarmee kan ik ook gewoon mijn Skype account invoeren/inloggen en zie ik mijn contacten. Alleen krijg ik dan de melding 'kan geen contact met de server maken' dus dat werkt niet. Ben er nog niet achter wat de oorzaak is.
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Wo 30 Aug 2017, 16:09

Blijkbaar moet je de duivel niet in verzoeking brengen. Skype werkte dus tot voor kort gewoon. Voordat ik mijn reactie stuurde had ik dat nog even getest met de echo-test die als contact is ingevoerd, en het werkte perfect. Na verzenden van mijn reactie wilde ik iemand Skypen. Verbinding kwam tot stand, maar viel weg. Tweede poging gaf 'failed'. Nog eens de echo-test gedaan. Nu ook melding 'failed'. Moet dus blijkbaar toch updaten, maar de link is verlopen. Heb dezelfde link op internet gevonden en de DEB-versie gedownload. Kreeg bij installeren de melding dat deze versie al geinstalleerd is, dus voor de zekerheid herinstal gedaan. Contacten e.d. nog keurig aanwezig, maar het werkt niet, ook de echo-test niet. Zelfs geen melding 'failed' meer. Vind Skype ook niet onder synaptic.
Laatst gewijzigd door Lucien op Wo 30 Aug 2017, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Leon
Senior
Senior

Berichtdoor Leon » Wo 30 Aug 2017, 16:23

Geen idee wat voor link je had, maar waarom download je het niet van de Skype / MS site?
LMDE 2 MATE x64
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Zo 03 Sep 2017, 16:33

Zowel de DEB-update als de herinstall komen van de officiële site (https skype.com) en er staat het MS-logo boven.
Is het trouwens mogelijk om meldingen te krijgen als er reacties zijn op een topic in Mint-forum, net als bij Helpmij-forum?
Leon
Senior
Senior

Berichtdoor Leon » Zo 03 Sep 2017, 16:47

Ja dat kan. Naar gebruikerspaneel gaan -> forum voorkeuren -> wijzig notificatie voorkeuren
LMDE 2 MATE x64

Terug naar “Software en applicaties”