Luckybackup eigenaarsrechten en tijden

Vragen over software en applicaties
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Luckybackup eigenaarsrechten en tijden

Berichtdoor Wilfried1954 » Vr 11 Aug 2017, 12:43

Wat doet de optie "behou eigenaarsrechten, tijden" precies in LuckyBackup?

In al mijn locale backups staat die optie aan. Nu maak ik een taak aan naar een mounted drive op een andere machine (die ik hier dan ook mount voor LuckyBackup) en dan krijg ik de melding:

Code: Selecteer alles

rsync: failed to set times on "/run/user/1000/gvfs/sftp:host=praktijk,user=wilfried/media/wilfried/Backup/backup_C_Contact/Contact": Operation not supported (95)

en wat verder:

Code: Selecteer alles

rsync error: some files/attrs were not transferred (see previous errors) (code 23) at main.c(1183) [sender=3.1.0]

Alles lijkt echter wel normaal te werken. Als ik die optie uit zet dan krijg ik geen foutmelding. Alles lijkt dan ook normaal te werken. Maar ik begrijp niet goed welke gevolgen het uitzetten van die optie heeft?
Linux Mint 17.1 en 18.1 Mate 64 bit
nahjo
Senior
Senior

Re: Luckybackup eigenaarsrechten en tijden

Berichtdoor nahjo » Vr 11 Aug 2017, 16:39

Hallo Wilfried1954,
Ondersteund SFTP wel datum en tijd manipulatie? Is dat misschien de melding en krijgt het bestand op de SFTP server een andere datum/tijd?
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Re: Luckybackup eigenaarsrechten en tijden

Berichtdoor Wilfried1954 » Vr 11 Aug 2017, 20:35

Verdorie jij slaat de nagel op de kop. Natuurlijk niet want FTP ondersteund geen manipulatie van datum en tijd dus SFTP logisch gezien ook niet. Vandaar de log bestanden die Luckybackup maakt met de nodige informatie. Dus ik kan die optie gewoon uitzetten als ik de backup doe met Luckybackup.
Linux Mint 17.1 en 18.1 Mate 64 bit

Terug naar “Software en applicaties”