rsync fouten met luckybackup

Vragen over software en applicaties
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

rsync fouten met luckybackup

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 14 Aug 2017, 19:31

Iemand dat al gezien? Luckybackup heb ik juist ingesteld naar een andere pc. Het doet enkele tienduizenden bestanden goed en 30 fouten. Die fouten zien er zo uit:

Code: Selecteer alles

rsync: mkstemp "/run/user/1000/gvfs/smb-share:server=praktijk,share=media/wilfried/Backup/backup_C_Documents/Documents/Sollicitatie/150330 ADAM/.Re: Vacature begeleider herstelbemiddeling antwoord _ hergo bij ADAM.eml.k0zUYV" failed: No such file or directory (2)

Als ik dan naar de bronfolder ga kijken in terminal zie ik dat de bestandsnaam verkeerd is:

Code: Selecteer alles

wilfried@bureel /media/wilfried/A808FC4B08FC19D0/Users/Wilfried/Documents/Sollicitatie/150330 ADAM $ ls
... stukje weggelagen hier ...
Re: Vacature begeleider herstelbemiddeling antwoord _ hergo bij ADAM.eml

rsync blijkt nog een stukje achter dat bestand te plakken, namelijk: k0zUYV

Dezelfde backup naar een locale drive werkt prima. Ik heb "behou permissies" moeten uitschakelen want anders kreeg ik heel veel fouten op de netwerkdrive. Ik heb geen idee waarom.

Het heeft vroeger gewerkt met backup op een andere machine met SFTP. Maar ik weet niet hoe ik dat toen heb klaargespeeld op die remote machine (vergeten nota's te nemen ;-( Dit is gewoon op een gemounte drive via het netwerk.
Linux Mint 17.1 en 18.1 Mate 64 bit
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Re: rsync fouten met luckybackup

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 14 Aug 2017, 20:02

Ik was nogal vlug. In software beheer openssh-server geïnstalleerd. En nu werkt alles weer met SFTP. Backup is nu terug zonder fouten ik heb vlug alles terug aangepast in Luckybackup.

Blijft natuurlijk de vraag waarom ik die fouten kreeg met een backup zonder SFTP?
Linux Mint 17.1 en 18.1 Mate 64 bit
nahjo
Senior
Senior

Re: rsync fouten met luckybackup

Berichtdoor nahjo » Di 15 Aug 2017, 11:05

Waarschijnlijk is die .k0zUYV een tijdelijke toevoeging wanneer rsync nog bezig is om te schrijven. Ik zie zoiets ook wel eens bij het kopiëren van grotere bestanden. Het kan zijn dat de verbinding even wegvalt (wifi?) en dat het kopiëren dat niet oplost. Wellicht heeft de SFTP server iets dat aan rsync doorgeeft stuurt mij pakketje xxxx nog eens want die mis ik.

Terug naar “Software en applicaties”