Vreemd

Vragen over software en applicaties
Annamintie
Junior
Junior

Vreemd

Berichtdoor Annamintie » Wo 30 Aug 2017, 23:06

Hallo

Ik heb door omstandigheden linux 17.3 opnieuw geïnstalleerd.
Een gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd ( wat dezelfde was als de vorige installatie).
Met aanmelden kwam ik er ook gewoon in, daarna ingevoerd om upgrades binnen te halen en een paar andere dingen en dat ging allemaal goed.
Totdat ik pakketten wilde ophalen, opeens was mijn wachtwoord niet goed meer. In terminal passwd nagekeken en ook dan niet erkend.
Is het dan echt de enige mogelijkheid om daar achter te komen door de omweg via het opstart menu in het grub menu te komen?
Is er echt geen andere manier? Ik vind het geweldig dat linux gebruikers zo veilig zijn door onder meer dit systeem, maar is er niets te veranderen in het terminal venster of zo? Ik baal hier enorm van, omdat ik mijn wachtwoord helemaal niet vergeten ben. Dat die het een hele tijd heeft gedaan en opeens niet. Is er dan wat anders aan de hand?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Oww enne voordat er gesproken wordt over capslock, vergeten, typefout etc, tuurlijk eerst ook allemaal bedacht, maar dat is niet aan de orde.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: Vreemd

Berichtdoor Joan » Do 31 Aug 2017, 17:03

Kijk eens op https://sites.google.com/site/computert ... rdvergeten of je daarmee je wachtwoord kan aanpassen.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.
Leon
Senior
Senior

Berichtdoor Leon » Do 31 Aug 2017, 18:31

LMDE 2 MATE x64
Annamintie
Junior
Junior

Berichtdoor Annamintie » Vr 01 Sep 2017, 19:05

Joan en Leon,
Heel erg bedank voor uw tijd en moeite.
Ook ik had inmiddels het een en ander gevonden zoals bijvoorbeeld bij de link van Joan, maar daar kwam ik met geen mogelijkheid terecht, kennelijk is de installatie niet helemaal goed gegaan heb ik het idee.
Ik heb het weer helemaal overnieuw geïnstalleerd en het loopt weer als een zonnetje.
Misschien moeten we dat vaker doen, maar je hebt er weer zo'n gedoe van. Ben nu twee dagen bezig om programma's op te halen en firefox weer goed te laten lopen. Maar het gaat nu lekker en mijn wachtwoord werkt nu voor alles prima, waar is hout? Ik moet effe 3x kloppen.

Terug naar “Software en applicaties”